tisdag 5 juni 2012

Vinden vänder.

Tankar och funderingar..
Mina ögon skiftar faktiskt lite i färg beroende på hur jag mår.. När jag mår bra och är lycklig lyser dom nästintill blått, sen ibland kan dom gå ner till gråblå typ. Märkligt, men häftigt! Jag är grymt fascinerad av ögon!
 Äntligen har det vänt på våra små hjärtan. Elvira har mått bra nu i två dagar. Skrattar, ler och är sitt gamla goa jag igen. Inte helt, men nästintill. Underbart!! Elliot är inte helt hundra än, men han insjuknade en-två dagar senare än lill viran också. Hans koppor har också börjat torka iaf. Skööönt!
Så nu kan det bara bli bättre. :)
Låg och drog oss länge i sängen idag. Elvira har varit grymt skruvig inatt. Suck.
Gjorde oss sedan klara och for ner på stan. Köpte present till min underbara lilla mamma som fyller år på Torsdag och sedan köpte jag en vinare till mig själv. Utifall om jag får barnvakt på fredag, och utifall jag får världens sug att gå på Fredagsrocken. ;) Annars får jag väl sitta här hemma som en alkis och suga lite på den flaskan då. ;)
 Fyndade även lite till mig själv. Och det är sååå roligt med inredning!! Drömmen är ju att en dag äga något eget, eller få jobba på nå riktigt grymt bra inredningsställe. Kuuul!!
Hittade dessa små hjärtan som jag hängde runt min glaskupa som jag fått av min mormor. Blev kanon bra! Pyssel, pyssel. ;)

Världens bästa mamma/pappa = mormor/morfar kom med jordgubbar och Elliots favoritfilm Cars 2. Och gissa om han, jag också, blev glad?! Elliot har inte ätit nånting idag, typ ingenting övriga dagar heller. Men har gått att få i honom youghurt och typ äpple och majskrokar. Men idag har han vägrat allt! Så jordgubbar var som en gåva från himlen! Han åt, massor!! Han älskar ju jordgubbar. :) Så då kändes det genast lite skönare i mammahjärtat!!
Och sen Cars 2 hyrde min pappa åt honom i helgen, i tre dagar, så var dags att lämna tillbaka den idag. Och Elliot har grinat och skrikit efter den filmen. "Benkes brum, Benkes brum". Morfar heter Bengt och vi sa att det var han som hyrt den åt honom, så då blev det Benkes brum. Så tusen, tusen tack!! Ni räddade mig. :)
Elliot vill visa upp jordgubben han har i munnen. ;) Haha, sötnos!

Är verkligen helt slut nu. Barnen har inte varit de gladaste och lättaste att sköta idag, själv dessutom. Niklas for vid tre. Före det tvingade jag mig själv och honom att köra av tralldäcket lite till, Vilken jävla tid det tar!! Är så fuktigt i luften också så allt damm samlas ju på sandpappret på maskinen. Suck. Men igår kväll var jag ute och körde som en tok. En timme i regn och FUKT. Gick sakta. Men men. Negativa Niklas sa att det inte skulle gå. Men! Skam den som ger sig. Allt går. Man måste bara kämpa och försöka lite!!
Har tänkt fixa tralldäcket nu medans han är borta. Slippa bort allt och sen måla om de! Möblerna har jag målat klart idag, så nu jävlar! ;)
Jag är värd att vara trött! Massage skulle inte sitta helt fel de heller... Någon?! ;) Haha.
I morgon var det tänkt att vi skulle till Johanna och fira min lilla kusin Nelly som fyller två. Men jag stannar hemma med barnen. På kvällen ska jag iaf få åka iväg och få mina lösnaglar fixade. Dom har inte mått bra i denna "jobbmiljö" ;) Haha. Längtaaaaar! Undrar vad jag ska hitta på för nå. Elin har säkert någon idé. ;)

Godnatt med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar