onsdag 15 september 2010

Tisdag och Onsdag - BVC bland annat

Igår var vi på BVC, och det är ju som sagt aaalltid lika roligt. :)
Min lilla bebis är nu:
70,5 cm
9630 gram
45,5 var huvudet.

Inte så liten längre. Guud vad tiden går!
Efter det åkte vi hem till mamma/mormor.
Där var också mormor/gammelmormor.
Lekte lite innan lunchen, sedan tog jag och mamma vagnen, med regnskyddet på, och så gick vi ner på stan. Till Inter sport, provade massa skid-dressar. Dock till min bror. Haha. Och jag kan ju ha kläderna från barnavdelningen. Suck, lite illa. ;) Haha. Han fick en KANON snygg 8848 dress. Vill också ha en! Men mamma lovade att köpa en till mig också, yeey! Världens bästa familia. ;)
Gick sedan på tyg-affären och där köpte jag tyg. För tro det eller ej, så har jag sytt! Stolt! Hiih. Sydde en sittdyna till Elliots barnmatstol, med katten Findus på. Vart skapligt nöjd. Har ju inte sytt sen småskolan. Sydde också en scarf till honom. Är bra duktig jag. ;)
Ska sy en Bollnäs mössa och snutte också. Men det kommer lite senare.

Elliot var ganska grinig igår eftermiddag, trodde att det berodde på att han inte sovit någonting.. Men framåt kvällen tog vi tempen och han hade 38,5. Så feber där.
Har även varit uppe inatt, mellan halv ett och kvart över tre.. Om inte längre. Då hade han närmare 40 grader.. :( Så då fick han alvedon igen. Stackars liten!!
Första gången han har så högfeber och är "sjuk", så vi var lite oroliga..
Niklas blev hemma idag. Han har så ont i magen jämt, stackarn!
Så efter lunch gick vi en långpromenad till Löten, handlade lite smått.

Tråkigt att Elliot var sjuk just idag, vi som skulle lekt med Jossan och Alexander.
Men vi skulle ta det till veckan istället. :)

Anna ringde nyss, och hon och Jimmy har köpt hus!!! Guuud så roligt för dem. Stort grattis!! Blir lite avundsjuk, fatta va kul!! Ett hus som vi också tittat på, hiih. Men det var nog menat för dom. Vårt hus kommer tidsnog det också. :) Så grattis, grattis till dem! :)

Nu har jag kollar på Halv åtta hos mig, älskar! och nu är det Idol. ;)
Niklas är ute och leker bilmekaniker med min pappa och min bror, så jag kollar väl själv då. I morgon får vi se vad det blir..
Elliot har ju varit oootroligt pigg och feberfri hela dagen. :) Skönt!

Go kväll!

1 kommentar:

  1. Vad han växer Elliot :D
    På ons eller tors ska vi till bvc också, får se hur stor (liten) Tristan är då :)
    Jag tänkte kolla med Caroline och Linus om dom vill träffas i veckan, ni kanske också vill ses? Kan ju ses här hemma, så får grabbarna leka lite :P
    Jag är lite hemlig vad jag röstade på, har inte ens sagt till Tony, men säger så mycket att det inte är sd iaf :)
    Kramar

    SvaraRadera