söndag 15 januari 2012

- En syster i England

I Torsdags vinkade jag av min älskade lillasyster.
Hon sticker till England i ett år som aupair.
Saknaden kommer vara enorm (känner av den redan nu).
Hon har skrivit ett varsitt brev till alla oss i familjen..
Mamma hittade dem på hennes rum.
Jag har inte klarat av att läsa mitt brev ännu.
Vet att jag kommer bryta ihop och gråta.
Måste vara stark nu när jag är själv med barnen.
Läste dock brevet som jag skrev till henne när hon konfirmerade sig, vilket är några år sedan.
Då åkte hon på resa till Polen/Tyskland i tio dagar. Nu är det elva veckor tills vi ses igen!
Vi har aldrig varit ifrån varandra längre än tio-fjorton dagar.
Här kommer "tönt-lillmamma-brevet" som jag skrev till henne:
Hej lilla gumman!
Lite små töntigt papper kanske, men så blev det iaf.
Just nu sitter jag och är väldigt less på dig. För du lyssnar verkligen aldrig på vad man säger, eller nånting. Men du lär dig väl ändå. Vill bara att du ska kunna vara lite snäll och trevlig mot mig (oss). Jag är ju faktiskt din enda syster, Josefin.
Men man lär väl av sina misstag.
Och jag kommer sakna dig! För du är min enda syster!
Men jag hoppas den här resan kan vara som en liten "läxa" för dig. För man tänker väldigt mkt när man är ifrån sin familj. Så jag hoppas du kommer hem snäll. :)
Men jag hoppas du kommer ha kul lilla "Pinnis".
Ta vara på varje chans du kommer få!
Det blir ett minne för livet, jag lovar. :) Du kommer inte att ångra dig!
Jag kommer att tänka på dig gumman. Vara orolig och så, men de hör till.
Och vi är tjattig, men de är för att man Älskar Dig!!! <3
Ring om de är nå! :)
Älskar Dig Josefin!!!
Massa "blötpussar" ;)
från storasyster Jenny!
Elvira sprutar ner sig med pärondricka/vatten.
När vi hjälpte moster "Pim" (som Elliot säger) att packa!

Vi ses den 29 Mars älskade lillasyster, då på Arlanda, på väg mot Egypten! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar