tisdag 24 januari 2012

Svetten rinner..

Ja, så var det dags igen.. Niklas har lämnat snön, kullar, skogar.. alltså helt enkelt lämnat Hälsingland för lite plattare mark, lite mindre skog och förmodligen inge snö alls.
Han har flygit ner till Skåne, Malmö igen.
Självklart känns det tungt.. Men sen så vänjer man sig.. Nu framåt kvällen är jag bra slut.
Åter till början av dagen..
Har varit runt och sökt jobb. Hör och häppna!
Kände mig jätte fånig. Och så är jag fånig bara för att jag ens känner så. Alla måste ju ha ett jobb, och jag kan ju inte bara sitta hemma på röva och tro att någon ska ringa eller plinga på dörren och erbjuda mig ett..
Niklas beställde stuvade makaroner och stekt falukorv innan han skulle hoppa in i bussen med grabbarna, så det fick han ju. Måste skämma bort han lite. Inte för att det är en avanserad måltid, men ändå.. ;)
Vid fyra åkte han, och jag och barnen har lekt och stökat på.
Fick främmande från Söderhamn också! Super trevligt att min söta kusin ville titta in, Loucie. :) Hon var här någon timme med oss, och Elliot lekte och busade på med henne.
Elvira var bara rädd och MAMMIG!!
Efter det fick barnen duscha tillsammans. Och såå snäll dom är. Elliot tvättar sig själv, och så sköljer han lite försiktigt på syster sin också! Godingar!!
Men sen blev det mindre roligt.
Elvira fortsatte skrika och vara MAMMIG, bara bära, bära, bära!
Elliot ville INTE sova, fast han var sååå trött. Kasta nappen och skrek åt mig. Medans satt Elvira ute i rummet och skrek lika hon.. Ås, stress, stress! Svett, svett!
Den nästintill sprutade svett av mig. :P
Då ringer min käre far mitt i allt och jag var ju jätte trevlig: "JAG HAR INTE TID!!".
Och han svarar: "Nähe, då går vi igen då. Står här utanför och tänkte bara ge dig en kram."
Haha, åååh så dåligt samvete jag gick!!
Öpnnade dörren och där står min gulliga mamma och pappa med lilla Molly (hund).
Släpte såklart in dom en stund. Elliot hade precis lugnat sig då, så vi stod och viska. Elvira var på väg att börja tok gråta då hon var rädd för dem för att dom hade mössor på sig. :P Haha!
Dom pussade på oss och sen gick dom hem igen.
Jag gav Elvira flaskan och hon somnade BUMS!
SKÖÖÖÖÖÖNT!
Så nu sitter jag här i min ensamhet. Elliots kvällsfika står kvar på bordet, likaså Elviras flaskan. ska snart hugga in och plocka lite. Skulle behöva en dusch också!
MEN, måste få andas en liten, liten stund nu bara.
I morgon hoppas vi någon vill leka med oss?! :)
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Hej:) Nej jag har inte beställt än, än så länge är det bara önsketänkande, men ska beställa snart förhoppningsvis, ja kolla in det finns så mycket fint :)

    SvaraRadera