söndag 15 januari 2012

- Skriiiik VM hos familjen Frank..

Kan börja med att skriva att jag är trött, less och sliten.. Så till er som inte vill höra en massa gnäll och jobbigheter, gå vidare! Läs ett annat inlägg eller byt blogg.

Hann inte ens somna för kvällen igår innan Elvira började bråka.
Vid ett gnällde hon och var ledsen.
Som varje natt klev jag upp, bytte blöja, gjorde välling och vi la oss igen.
Men! Hon somnade inte.
Låg och gnällde och vred sig. Jag tände lampan och satt mig upp med henne..
Efter en stund bajsar hon. Upp igen, bytta blöja igen.
Gick och la oss, somnade nästan direkt.

Strax innan sju, vääärldens vrål igen. Men inget hjälpte!
Jag tände lampan, tog henne till mig (hon sover ju med mig) gungade och guppade. Pratade lungt med henne, smekte och strök hennes små kinder.. men nee, inget hjälpte.
Tillslut får jag ju själv nästan panik, vill ju inte att hon ska väcka sin lättväckte bror som är en riktig sjusovare.

Tillslut lugnade hon sig och vi gick och gjorde välling.
Efter ytterligare mycket om och men så slumrade hon sött in.. Så även jag som var så slut att jag kunde kräkas!
Åtta ropar nästa unge.. Och det var bara att kliva upp!
Elvira snusade och sov vidare bra länge.. Såklart!

Elliot och jag bänkade oss vid tv:n och filmen bilar. Jag snorade och frös som bara den!
Trots att jag hade en hel pyjamas uppsättning på mig, min super härliga morgonrock och filt. Feber?! Hm, ja. Mycket troligt!
Klen kände jag mig också. Proppade i mig alvedon.
Och då ska ni veta att jag aaaldrig äter alvedon, eller det ska riktigt, riktigt mycket till. Men jag är ju själv med barnen, så jag måste ju hålla mig pigg och alért.

Efter lunchen la jag båda barnen, som verkligen var super trötta. Och gissa om årets största skrik-VM startade. Jag var och är forfarande heeelt chockad?!? Vad är det med mina små troll??

Slutade med att jag fick ta Elvira i famnen och gunga henne, hon som ALLTID somnar själv i sin säng. Men men.. Elliot somnade tillslut in av "godnatt-skivan".

Jag mår som jag mår.. Ska försöka fixa till mig och mitt ljushuvud till hår..
Sen när Elliot vaknat ska vi åka till min familj för att plocka ihop gamla kläder och kanska få oss en matbit.
OM jag nu kommer orka brottas med barnen för att få på dem overallerna och allt vad det nu är.

Elvira sov ju länge, eller?! Nej! Hon är vaken och härgar på.. Vad är det som är fel med min lilla donna?! :( Nånting måste det ju vara. Hon verkar inte må särskilt bra och verkar ju ha ont någonstans eftersom hon skriker så..
Jaja, hoppas ni andra har en härlig helg med familj och vänner!

1 kommentar: