torsdag 26 januari 2012

Sanningens ord..

Alltså helt ärligt vette faan hur man ska orka...?!
Hur ska jag orka egentligen?
Så jävla slut efter denna natt då Elvira vaknat 3 gånger. I morse skrek hon till i sömnen och väckte även sin bror. Då var det ju bara för mig att kliva upp, men! Hon sover ju sött vidare..
Sedan varit på öppna. Var svårt att få med sig Elliot hem även denna gång. Klädde iaf på sig snällt, men sen då? Åh!!!
Han skrek hela vägen hem.
Båda blev gnälliga när vi kom in. Hungriga och trötta!!
Men de är faktiskt jag också!!! Och mitt humör och tålamod är inte det bästa när jag är hungrig, och sen trött på de.. ne tack!
Elvira somnade en stund.
Men nu skriker båda?!?!?
Elliot har inte sovit eftermiddag på flera dagar. Men jag tror faktiskt han måste sova en stund så jag får hinna med och vila. Eller åtminstone bara sätta mig ner och dra några djupa andetag.
Just nu är jag så fruktansvärt less på dom! Förlåt. :( Men det är sant!!
Får inte vila och sitta på kvällarna, inte sova på nätterna, och inte en lugn stund på dagarna.. Hur tror dom man ska orka?!?!
Sen tycker jag det är jätte, jätte tråkigt med falska människor som man faktiskt börjat få ett förtroende för.. Varför svika och vara glapp i käften? Så onödigt.
Vill ju vara vänner med er.. Men sanningen är den att jag vuxit ifrån sån här skit för längesen. Visst kan det slinka ur någon dum kommentar osv osv. Men jag sviker inte ett förtroende! Vet inte hur jag ska göra.. Om jag ska bryta upp med alla falska människor..
Kanske alla är falska?! Vem vet. Så tråkigt.. Känner mig ledsen och sårad fast det inte är mig det rör riktigt.
Sen angående alla ni med mobiltelefoner.. Visste ni att det finns en slags SMS-funktion?! Det gör att ni kan skriva ett personligt meddelande till EN speciel person eller flera.
Tänk på det nästa gång ni tänkt utnyttjar facebook heeeeela tiden!!!
TACK!
//Trött och sur mamma!

2 kommentarer:

  1. Ja jag tyckte oxå 199 kr var dyrt, men nu kosta den bara 75 kr :) Så då slog jag till.. Älskar de här lite gammeldagsa stuket :)

    SvaraRadera
  2. Men usch och fy, lider verkligen med dig! Sömn är lixom A och O för att man ska orka med! Jag har ju iaf Jimmy som hjälp dom dagarna det är tufft, men du är ju ensam på veckorna och jag beundrar verkligen er mammor som fixar två barn helt själv! Du får försöka vila så gott det går och verkligen se till att sova ut på helgerna!
    Haha, ang fb så känner jag mig lite träffad, jag använder mig alltid av den :p
    Styrkekramar till dig, du är en toppenmamma och alla har dåligt tålamod till och från, men det gör ingen till en dålig förälder, det gör oss mänskliga!

    SvaraRadera