tisdag 10 juli 2012

Nattat pensionärer. :)

- Vilken vacker utsikt du har här, säger jag till en farbror.
- När jag tittar på Dig jah...! svarar han stirrandes intill mig när jag kollar åtsidan.
Jag blir lite chockad och ställd, sen skrattar jag.
- Nej men genom fönstret, sa jag skrattandes.

Haha! Dom är för härliga dom gamla goa!


Idag på förmiddagen var vi bara hemma med barnen, busade och plockade på i vanlig ordning. Jag lagade i ordning middagen då jag skulle gå på jobbet 15:45. Skämmer bort dom lite. ;)
Sen lagade jag också i ordning lunchen. Lunchade, sen busade jag och Elliot med de gamla prydnadsnycklarna som jag köpte. Han "låste upp mig" med nycklarna, eller olika delar av mig, benen, armarna, rumpan eller magen.. typ. Så började jag dansa, med tex benen då. Och han skrattade så han höll på att kollivippa. Och hans charmiga, hjärliga, bubblande skratt smittar så lätt av sig. Så jag dansade, skrattade och ropade "på hjälp". Bad han "låsa benen" igen. Och gissa om vi gjorde det, om och om igen. Haha.
Sen efter det kom mamma, bror och min mormor och hämtade mig. Så for vi på Loppis. :)
Fyndade lite, ska visa bilder senare någon dag kanske.
Bilden nedan visar iaf ett bord och fyra stolar i ek som jag gärna vill ha. Gammalt och läckert! Vill ha ett huuuuuus! Vill så gärna inreda ett hus! Vet exakt hur jag vill ha det. ;)
Så det här åker nog vi och köper nu någon dag.
Få kanske placera det på någon lada, då båda våra förråd är fulla. Men jag ska ha en egen "loppis" nått tag. ;)
Nu har jag nyss vräkt i mig lite mat. Var så sugen på max-mat så var nära jag hamnade där. Men tack och lov så lät jag bli. Då hade jag haft ångest nu.Vill ner lite i vikt!!!

Ajja, drog mot jobbet vid tjugo över tre. Och har även ikväll jobbat med kanon tjejer. Så himla roligt. :) Känns som jag kommer trivas bra! Sista introdagen idag också.. Så sen är det bara och klara sig själv. Nervöst!!
Funderar också på om jag kanske ska ringa sjuksköterskan och ta insulin. Vill kunna åka överallt. Ajja, får se om jag tar tag i det eller inte.
Nu ska jag mysa lite i soffan. Försöka dämpa mitt enorma chokladsug.
Natti natti med er. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar