måndag 3 september 2012

Det är inte lätt att uppfostra barn!!

Denna dag gjorde vi oss klara till 09:30 och for på dagis.

Elvira har varit vaken två gånger inatt... Så jag är skapligt slut. Känns som vardag det nu. En trött och sliten mamma, som är arg och skriker mer än hon pratar vanligt.. Suck! :/
Barnen härjar på som vilddjur. Emellanåt är dom såå gulliga och snälla på varandra, tar verkligen hand om varandra och leker såå sött och bra, men!! Ena sekunden slår dom, knuffas och Elvira nyper och bits.. Alltså man måste vara med heeela tiden för de går såå fort! Och jag blir SÅÅ arg! Kan inte vända rygga till en sekund.. Har knappt kunnat tagit reda på maten eller klätt på mig för då har dom antagligen slagits eller rivit ut halva lägenheten på golvet. GODE GUD!!

Elvira får ju såna fruktansvärda utbrott då hon kastar sig på marken och skriker eller springer i fullfart åt ett annat hålll (motsatt de håll jag vill såklart!). Och det är verkligen jätte jobbigt! Jag har noll erfarenhet av det här?! Elliot har aldrig varit såhär. Vad gör man? Hur beter man sig?
Känns som jag ständigt är arg och förbannad.
Jag måste vara stenhård hela tiden. Inte släppa på någon regel alls eller låta hon bestämma nånting för då spårar de ur direkt.
Slut man blir som människa. Det är inte lätt att uppfostra barn!!

Inskolningen har väl gått bra.
Mina barn är ju väldigt mammiga. Båda vill helst att jag är med och leker.. de är mamma som ska gunga på, de är mamma som ska sitta och gräva i sanden, det är mamma som ska följa med och hämta eller titta på bilarna.. Men jag försöker att överlåta så mycket som möjligt på fröknarna. Att ne men följ med Fröken nr 1 nu eller Fröken nr 2 gungar på dig osv.
Elvira gör ju sina ryck och går sin egen väg. (ingen som blir förvånad, nej.) Men efter att varit ifrån mig ett tag kommer hon och söker mig.. "Mammaaa" och "app" = napp.
Fröknarna hämtade över Elliots kompis William som börjat på stora avdelnigen. Så då gick det gensast lättare för Elliot. Då glömde han mig och lekte hela tiden! Kopierade och härmade allt William gjorde.
Kul och se när det går lätt, att han har roligt! :) Tack William! :)

I morgon ska vi dit igen, 09:30-11:00 tror jag det var.
På onsdag ska Elliot på sjukhuset för medicinsk utredning. så hoppas dom ska kolla upp hans andning nu så vi kan få riktig hjälp!! Hoppas Bollnäs sjukhus är noga och gör ett riktigt jobb nu.. Men förväntar mig ingenting av dem. Men vi ska stå på oss! Det är vårat barn det gäller! Vårat allt!
Elvira ska då vara på dagis från 09:15-12:00.. Får se hur de går.. Lill gumman! Utan storebror och allt. Som tur är kommer kompisen Tristan att vara där. Så hoppas han kan agera storebror och ta hand lite om Elvira. ;)
Även jag ska till sjukhuset den dagen, jag ska operera bort hudförändringar. Spännande!

Vi har ringt över huset idag.. <3 ber="ber" hoppas="hoppas" och="och" p="p">Blir knäpp av att gå och fundera på det här hela tiden. Men jaja, snart så.. Vet vi. ;)

Ska kolla Ensam mamma söker nu. :)
Sen blir det nog sängen..
Tror jag ska ta och mumsa lite Philadelphia. <3 de="de" godnatt="godnatt" k="k" p="p" r="r" rlek="rlek">

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar