lördag 8 september 2012

Homna/Lobonäs marknad. Dagens köp och kanske lite av veckans..

 Tidig morgon för att vara familjen Frank/Eriksson. ;)
På väg mot marknad i Homna/Lobonäs. Myyys!
Elliot skulle såklart ha med sig "skopaaaaan" och Elvira sin älskade Blixten. ;)
 Har varit ännu en riktig höstdag. Det blåser isvindar och är inte särskilt härligt på nå vis. Solen gör så gott den kan med att värma, men det är inte tillsäckligt. Isvindarna biter sig verkligen inte! Burrrr!

Men vi har ´haft en underbart trevlig och mysig dag iaf. Verkligen! :)
Stannade först i Homna och köpte ett vardagsrumsbord som vi kollat på länge. Ända sedan de var sprillans nya i butikerna, men, vi har snålat och inte vellat lägga ner flera tusenlappar på ett bord vi eller våra barn inom en kort framtid förstör på någe vis. :P Men nu så, slog vi till!
Har tyvärr ingen bild, men de kommer. :)
Gick sedan runt på marknaden med mamma, mormor och mormors syster Ua (Rut).
Var huuuur mycket folk som helst! Och bilar!
Hittade lite smått och gott, bla. en sån där IKEA stol/fotölj. Elvira har en röd, men nu fick Elliot en blå. Så dom har en varsin. För har varit några fighter om den där stolen. :P
Sedan hittade vi även ett par röda Adidas skor till lillskruttan. Säkert för stora. Men men, hon växer väl i dom då. :)
Sedan fick Elliot åka raggarbil med mormor, Jakob och hans kompis till Lobonäs. Vi tog bilen med släpvagnen.
Väl framme i Lobonäs var det STOPP. Verkligen STOPP. Helt sjuuuukt mycket bilar! Gick knappt och ta sig fram. Men efter lite om och men, och en herrans många minuter så rullade vi äntligen in på gården till mormor och morfars gamla hus. Älskar den platsen! Ligger mig så varmt om hjärtat!

 Hittade den här fina tvättbräddan som jag inte kunde motstå!!
Tyckte den var såå fin!! Och i mitt kommande hus kanske den blir perfekt, vad vet jag. ;)

 Självklart blev det en ängel till "samlingen". ;) Haha!

 Passar på att visa mina senaste köp då jag har skaffat mig en ny kamera. ;)
Denna golvljusgrej.. Snygg, kunde inte motstå!
Har inte plats, men va faan.. Jag hoppas det kommer!
 Och så här blev min älskade krona när jag dekorerade den!! :)
Än så länge är jag nöjd, men kommer säkert bli förändring. ;)
 Nu på kvällen hjälpte Elliot mig och baka pizza. :)
Första gången! Han var såå duktig. Men de är han alltid när det gäller och hjälpa till och pyssla och sköta om osv. :) Berömmer honom på dagis till och med för han är såå duktig och duka m.m.
Gullpöjken våran!!
Han skulle iaf ha skinka, oliver och ost på sin. :)
Gott blev det!! Efter det fick barnen en varsin chips skål och saft i en varsin flaska, så mös vi vid tv:n.
Elvira verkar ha feber. Är röblommig och varm. :(( Stackars!!!
Elliot har varit super trött och trotsig. Men men..
Jag har varit ute och gått. Kom hem, duschade.. Sen verkade sambon så sugen på att åka iväg till ett par kompisar som ringt och bråkat ut honom. Och jag känner mig så slut, dödstrött! För jag skulle egentligen iväg på 25-års fest med Malin. Men får se, än så länge sitter jag här, i Niklas stora t-shirt. ;) Haha. Skickade iväg Niklas på cykeln till sina kompisar, han lovade att komma hem om jag och Malin ville iväg. Får se.. ;) Än kan allt hända.

Men just nu ska jag nog mysa ner mig under filten!
Tröttis!!
Godnatt så länge. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar