lördag 8 september 2012

Fredagen med lite glädje.. :)

Fredag, ska försöka dra gårdagen lite kort. Hände väl inte så mycket heller egentligen.. Men ibland har jag ju en tendens till att snacka/skriva och älta en massa "onödigt". ;) Haha!

Lämnade barnen på dagis 9:30-14:00.
Niklas och jag hade inte mycket att göra. Vi åkte hem, jag satte mig och finslipade lite på mitt cv. Sedan drog vi på Coop, Kvantum och Willy´s. Var såklart fullsatt på alla ställen, men dom tackade artigt och tog i imot mina cv:n. Så jag förväntar mig ingenting därifrån.. I "värsta" fall skriver jag in mig inom resursen och barnomsorgen. Och det jag menar med i värsta fall är ju att jag helst vill ha en fasttjänst, veta vad jag ska göra varje dag. Inte hoppa runt!

Köpte ett par Pax vinterskor åt skrållan. Niklas träffade på gamla kollegor från Söderhamn så stod och surrade med dom bra länge.
Åkte hem, städade och tvättade. Gjorde lunch, sitter och äter och så PLING. Får jag ett sms.. Fattar INGENTING!

Förklaring: I onsdags var jag (och typ ganska så exakt 130 andra personer) på UPS och sökte en tjänst där hos dom. Smockat (!!!) med folk. Super varmt och urdålig luft! Det var hemskt. Men jaja. Sökte iaf ett jobb där bland alla fina kostymnissar och tänkte jag har INTE en enda chans, ska man skippa intervjun och åka hem. Nää, har jag ändå åkt hit så stannar jag väl hela vägen. Men! Såå nervös jag var under intervjun. Kändes inte alls bra! Usch. Mådde nästan dåligt hela dagen efter den.

Men! Då i fredags fick jag ett sms, JAAG, dom ville ha mig på ännu en intervju.
Oh my Goooood! Jag fick knappt fram nå ord när jag skulle förklara för Niklas som tittade fundersamt på mig medan jag satt där och gapade med munnen full i mat. :P Hiih!

Lite små roligt är det ju.. Lilla mig utav 130 personer. Jag kansks inte är så tokig... ?! ;)

 Hämtade barnen på dagis.
Cyklade efter de hem till Therese och Tristan. :) Där en massa andra mammor och barn också var. Typ Helen, Madde och Frida.. om jag inte minns helt galet?! ;) Men trevligt var det. Vi mumsade snickerskaka och kladdkaka och barnen busade på så snällt. :) Jätte trevligt!

Framåt kvällen skulle barnen ha banan till kvällsfika.. Jaja, huvudsaken magarna inte är tomma. ;)
Jag satte på mig Adidasbyxor och träningsskorna, så kom Malin hit så körde vi en Bollnäs-runda. Såå skönt att få röra på sig ordentligt! Och med trevligt sällskap!! :) Vi pratade i ett, hihi. Som vanligt!! ;)
Tack vännen för att Du gjorde mig sällskap! :)

Jag ska verkligen försöka röra på mig mera nu. Jag måste de!!
Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar