onsdag 30 mars 2011

Besök hos barnmorskan, vecka 32. ♥

Ja på eftermiddagen var jag återigen till min kära barnmorska.

Det såg väl ut så här:



  • Blodtryck 110/50

  • Socker: 5,2

  • Järn: 114

  • Vikt: 69kilo

Bebis hjärtljud 140 och magen 32. Hiih, det var lite chockerande!


Magen har gjort ett jättehopp på kurvan. Har hela tiden legat över, men nu sköt det verkligen i höjden. :b Så då bad barnmorskan om att få känna om barnet vänt sig neråt och fixerat sig.


Och självklart är svaret JA. Den har börjat eller kommer när som helst fixera sig. Huvudet var långt ner. Precis som sin bråkige storebror gjorde några veckor innnan den förtidiga förlossningen. Hm!


Barnmorskan blev lite "nervös" eller vad man ska säga och började prata om hur jag kände inför förlossningen, hur jag tyckte det var att Niklas var/är så långt bort, om jag blöt något hitills osv.. Och så sa hon: "Ja, det kan ju hända att även denne kommer lite tidigare än förväntat".


Ja, det är vi redan inställda på. :) Haha! Och bara för det kommer jag säkert få gå över. Spännande och se! Läääängtar! UL nästa Fredag iaf, MYS!



2 kommentarer:

  1. NEj ljuslyktorna är från presenter och smide. :) Hihi ser lika ut som partylites men LITE billigare :P Haha

    SvaraRadera
  2. Ligger du också alltid så där lågt i blodtrycket? Måste vara något som ligger i släkten ;p

    SvaraRadera