lördag 19 mars 2011

Lördag, men känns inte som de..

Japp, idag är det Lördag. Men det känns inte alls som det..
Lördagar ska det ju vara familjemys, hela helgen för den delen.
Men inte här inte. Niklas är i Malmö. :( Suck!!



Igår var vi ner och plumsade runt på stan med Caroline och Linus. Och det är ju alltid lika roligt och trevligt! :) Dock inte vädret!! Men men. För första gången nånsin, tror jag, så köpte jag absolut INGENTING. Den ni! Blev tvungen ringa Niklas och berätta hur duktig jag varit. Och han blev lika chockad: VA?! Inte ens en fika?!?
Och nee, inte ens de. För det blev fika hemma hos Caroline och Linus istället. Mumsig kladdkaka med vaniljvisp. :) Elliot fick smaka, och äta banan och majskrokar!
Linus sov, men när han vaknade lekte grabbarna på ändå till klockan fyra.
Då åkte vi hem till min familj, mormor, morfar, moster och morbror. Åt god mat. :)
På kvällen åkte jag och sys på ICA och handlade en massa behövligt. Och sedan följde mamma med mig och E hem. När E somnat satt jag och mamma vid köksbordet och pratade en massa ända fram till halv tio. :) Mys!




Idag har varit en kanon härlig dag!
Jag och E började efter frukosten att plocka lite i fönstrena och hyllorna här hemma. Flyttade om lite. Kände mig så ledsen imorse (trots de fina vädret) så då måste jag göra sånt jag mår bra och blir glad av, alltså inreda. Jag hade scrappat om tid och lust hade funnits. Elliot hjälpte snällt till, myslorten. ;) Sprang runt med sin trasa och torkade, sedan tog han nå plastblommor (bollar) och sprang runt med.
Efter sova, och vila för mammans del, kom mamma och Josefin. Vi gick ut i förrådet och letade fram min Flames och Bollnäs GIF grejer, som dom vill låna inför morgondagen. ;) Sedan tog syster med E hem och jag och mamma åkte på A&H.
Hittade lite smått och gott!
Blev fika och macka ute i solen på mammas och pappas altan. Sedan dansade pappa och Elliot till gamla LP-skivor som pappa letat fram. Haha! ;)
En underbar dag helt enkelt!
Blev ännu en god middag hos gammelmormor, min mormor.
Och nu är det ju kväller. Syster följde med in en snabbis. Dom vill hjälpa mig att bära eftersom jag helst ska avstå från det. Suck, känns som om jag ät till såå mycket besvär. Usch!
Har också lovat sys att om UL visar att det måste bli kejsarsnitt denna gång så ska hon få vara med. :)


Nu har jag jätte långtråkigt. Och fruktansvärt ont i magen. Vet inte alls vad det är för "fel" nu. Jag hoppas det avtar iaf. Tänkte gå och lägga mig nu faktiskt.

I morgon är det SM-final. Och jag är nästan hela hundra på att Bollnäs tar hem guldet i år! Såklart vi gör!!! Ska sitta vid tv:n och skrika som en tok!! Jag och Ellepelle. <3
Får se om vi kanske går hem till Therese och Tristan och kollar. :) Har vi ork så..

Måste tillägga att bebis haft hicka TVÅ gånger idag! Hiih. ;) Mysigt de också!
Elliot som alltid är så lätt att lägga, var jätteledsen ikväll. Jag tror han börjar bli mörkrädd, märks på andra grejer också.. Eller så är det tänder. En massa som börjat komma fram. Stackarn!

Go kväll med er!

2 kommentarer:

  1. ååh mys med hicka ;D och du, den där niklas vad jobbar han med som är borta från sin snygging så mkt ? :)

    SvaraRadera
  2. Klart du räknas som min vän :)

    Jag har försökt prata med David men ja du vet, han lyssnar som inte så bra på mig jämt. :S Ska göra ett till försök att prata med han senare.. När orken finns.

    SvaraRadera