måndag 28 mars 2011

Utedag. ♥

Denna morgon fick pappa Niklas sovmorgon. Elliot och jag myste på, sedan dukade vi fram frukost och gick och väckte pappan.
Efter vi ätit skyndade Niklas ner på banken. Han hittade en bil igår som han blev helt SÅLD på. Så den ville han verkligen ha!

När han kom hem från banken hade han en massa papper som behövdes fyllas i.

Jag packade mig iväg till mamma, lämnade grabbarna själva för en gångs skull. Bara den ensam tid som man får i bilen är guldvärt ibland. Kunna vråla ur sig till musiken och dunka på. Köra lite, lite, liiite fortare än vanligt.

Var skönt att mamma pysslade om mitt hår. Gjorde slingor, kanske jag borde komma fram till. Blev bra faktiskt! Vill bli blond nu igen när det börjar gå mot sommar. ;)

Efter det åkte jag hem till killarna. Niklas hade ett nytt möte på banken så han stack iväg igen. Då klädde jag Elliot och tog med honom ut. Han fick promenera runt här på området. Han gick hela tiden mot ljudet: brum, brum, bruuuum! Alltså en traktor som höll på att flytta bort en massa snö. Elliot stor länge och tittade på traktorn. Sötnos!


Pekar. "Men titta då, mamma!"
Sedan kom pappa Niklas.

Han hade fått låna pengarna, och lyckades tjata till sig att få dem redan idag.

Haha.

Vi gick hem tillsammans och satte oss ute i solen. Elliot drog igång med sopkvasten. ;)

När vi kom in blev det frukt.

Och så såg Elliot sin bilstol stå i vardagsrummet, så den skulle ju han sitta i.Eftermiddagen kom Niklas pappa och dom stack ner till Gävle för att kolla på bilen.

Jag och Elliot plockade undan middagen, körde igång en tvätt, åt några majskrokar, lekte, läste böcker, myste och hade kuddkrig i sängen. Ja, en massa för att roa vår trötte kille som bara sovit en gång idag, och bara 40 minuter dessutom!

Börjae dricka vällingen kvart i sju, och när jag smög ut därifrån sov han redan.


Niklas ringde för en stund sedan och berättade att vi köpt ny bil!

Skoj. Och så skönt. Nu är det "allvarligaste" inför den nya ankomsten (bebis) klart.

Alltså syskonvagn och ny, större bil.



Nu ska jag äta rostademackor.

Niklas kom precis hem, så ska mysa ner mig med honom och kolla på "En unge i minuten".

Sitta och vara lite små pirrig, eftersom snart är det jag som ligger där. ;)

Hujeda mig!

God natt med er!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar