onsdag 16 mars 2011

Vecka 30. :)

Ja, så här stor är magen nu. :) Den är enorm. Växer så det knakar. Ömmar i sidorna och vid naveln. Snart spricker jag! ;) Hiih. Får se hur mycket bristningar man får denna gång.

Vaknade på ganska så skapligt humör idag. Kändes roligt att Caroline och Therese skulle komme med små grabbsen. Kul för Elliot att inte bara leka med mamma hela dagarna. Och roligt för mig att prata med vuxna, och inte enbart "gagga" på med lille E. Hiih.

Caroline och Linus dök in strax före lunch.
Sen efter våra killar fått lunch kom Therese och Tristan. Tristan låg dock ute i vagnen och sov. Elliot och Linus rev runt i mina kökslådor. ;b Haha!
Sedan vaknade även Trisse och det blev ännu mer lek. Lite gröt, lite banan, lite blåbärspaj och en hel del vatten.
Har haft en kanon mysig och trevlig dag. Dom blev här till tre nån gång tror jag. Långdag. :) Elliot la sig när dom åkte, han var helt slut. Jag plockade undan en massa efter små killarna sedan la jag mig i soffan och åt Ballerinakakor, haha.
Gjorde sedan en köttfärssås, som blev oootroligt god. Förlorar aptiten när inte Niklas är hemma. Tråkigt att äta själv, och tråkigt att laga mat. Har ju såklart Elliot, men ändå. Hade i majs och champinjoner i köttfärssåsen, och mumsig blev den. :)


Nu på kvälls sidan har jag och E lekt och myst en massa. Han har varit på kanon härligt humör, och jag känner att jag varit glad och haft en massa ork (fast är ju super trött). Men man orkar nog mer än vad man tror. :) Så här ser det ut när vi duschar tillsammans (bilderna nedan). Typ fem handdukar utslängd på golvet. Så rädd Elliot springer och halkar och slår huvudet i kaklet. Duschade super länge. :) Busade och spolade en massa vatten. Inte alls miljövänliga, men så får man vara ibland.
Efter lång duschen lekte vi på E´s rum och sedan städade vi ihop allt, la in Elliot´s kläder och även bebis små kläder. HJÄLP, så litet (50)! Hiih. Och då var det ändå jääätte stort på Elliot när han föddes. Han fick ju ha 44 på sina kläder, lill skrutt! Förstår inte hur jag ska våga hålla i nå så litet igen. ;b







Känner att jag är väldigt trött nu.
Hela ryggen värker, inte bara nere i svanken nu utan hela. Inge vidare!
Sen är puppan lite öm..
Är nog dags att lägga sig. Blir nog sängen och tv.
Ska försöka låta bli att kolla på Big Brother, men jag vet att det kommer sluta så iaf. :b Haha. I morgon hoppas jag att jag får träffa min mamma. Jag saknar henne!
Kanske att vi åker ut på Mobackes och tittar en liten sväng innan hon börjar jobbet. Skulle vara mysigt att luncha där, men de är väl bara att drömma om. ;)
Niklas, vet att du har med dig datorn. Men vet inte om du kollar min blogg..
Men jag saknar Dig såå! Är så tomt här hemma utan Dig..
Älskar Dig världens underbaraste!
God natt med Er andra! :)



4 kommentarer:

  1. härlig mage, tänk snart e de dags, va myyysigt.. måste ses nån dag! kram från anna o wilda

    SvaraRadera
  2. Han har nästan för mycket hår, och tjockt hår dessutom :) Jättesvårt med frisyr, vill ju att han ska ha lite hår också, man vill ju inte klippa av allt när de är såhär små. Men till nästa sommar får man göra någon frisyr när han blivit äldre. Men det växer alldeles för fort :P

    Haha jaa, han höll på ramla precis när jag knäppte kortet. Synd att det blev suddigt =)
    Ingen aning om vem han är lik faktiskt, det är nog lite olika. Förr var han jättelik Jimmy iallafall :)

    SvaraRadera
  3. Klart vi ska luncha där gumman!! Men behöver en lön nu först!! Varm kram till dig älskade dotter!

    SvaraRadera
  4. Fina magen! Se till att njut även om det är tungt och du känner dig orkeslös, kanske är sista gången du är gravid och du kommer sakna den när allt är över. Så njut medan du kan! :D

    Tack för en trevlig dag igår! Hoppas vi kan ses snart igen :) Behöver ju inte ses lika länge ifall du inte orkar liksom :P

    Vad söt han är Elliot när han står på handdukarna :D
    Kramar!

    SvaraRadera