tisdag 15 mars 2011

Måndag & Tisdag 14-15/3

Jag börjar baklänges nu..
Stod för ett tag sen i duschen, tänkte tvätta av mig sminket, men fanns inte så mycket smink att tvätta bort.. Har nämligen gråtit som en tok sen Niklas åkt.
Vet inte varför, och förstår att det flesta tycker att jag är super fånig..
Men det bara brast den här gången, kändes super tungt. Visst, det gör det varje gång han flyger ner till Malmö, men idag var det värre än värst. Elliot sov som tur var, för jag tjöt som en liten barnrumpa, blev tillsist tvungen att stänga in mig på toaletten för att inte väcka honom. Jaja.
Nu har jag samlat mig, någorlunda. Känner att minsta lilla motgång kan få mig att brista. Suck! Jag hoppas jag stärker mig psykiskt och fysiskt inatt när jag sover.



Idag är det Niklas födelsedag. Så stort GRATTIS till världens bästa! 23 år blir den gamlingen. ;) Av mig och Elliot fick han ett par sjuuukt snygga jeans! Sedan gillar han inte tårta.. Så jag gjorde en blåbärspaj istället, han älskar blåbär! :)
Var på Rusta och sedan handlade vi på Coop. Därefter till Familjecentret för träff med barnmorskan. Väger nu 68kilo, vilket också är lite deprimerande. Haha, nedå. :) Magen hade växt 2cm så var nu 29cm. Ligger över kurvan. :b
Och igår kändes det helt seriöst som om magen skulle spricka! Det gjorde så ont på sidorna om magen och framme vid naveln. Jag kommer inte kunna bli mycket större, då går jag ju sönder! Min mage kommer garanterat att spricka. ;o
Hjärtljuden var 155, men en gång när jag tittade dit på den där grejen var den uppe i 180. :O Har aldrig varit med om de, eller aldrig sett det iaf.
Inga-Lena (barnmorskan) pratade med Elliot, och utan att hon själv märkte det sa hon lillebror om den i magen. ;b Hiih! Ska bli sååå spännande att se vad det blir, och hur den ser ut. :)

Åkte sedan hem och gjorde köttbullar och stuvade makaroner. Åt blåbärspaj och drack kaffe. Sedan åkte Nicko...
Efter det har jag lekt och försökt roa en gnällig och klängig liten Elliot. Jag som inte får bära honom så mycket.. :,(
Jaja, när han lagt sig tog jag mig en lång, behövlig dusch.



I måndags var vi till Söderhamn. Var först till Barnens Hus och hämtade ut Elliots nya Emmaljunga vagn. :) Lunchade på Sibylla. Och sedan kikade vi lite på stan.
Efter det att Niklas hittat jeans blev det ganska bråttom hemåt. Han ville hem och kolla bilaffärer. Lyckades dock tjata till mig om att få kika i några roliga affärer, så lyckades få med mig det här hem: ljuslykta med rosor (älskar rosor och "shabby chic"), sten ljuslykta, två par örhängen med rosor.
Elliot fick också en boll från Barnens Hus. :b






I morgon kommer nog Caroline, Linus, Therese och Trisse hit för en massa bus och lek. :)
Jag hoppas jag är pigg och på bättre humör!
God natt alla.

1 kommentar:

  1. Men vännen! Måste vara riktigt jobbigt när Niklas åker, förstår väl vem som helst! Först Elliot och nu när du är gravid och kanske inte orkar lika mycket som vanligt liksom. Har sagt det förr, men gör det igen :P Gör bara det absolut nödvändigaste, resten får vänta. Huvudsaken är ju att du och bebis mår bra. Slit inte ut dig i onödan!
    Skönt att magen växer på. Och jag är också nyfiken vad det är som döljer sig där inne, kan jag lova :D Många kramar

    SvaraRadera