fredag 4 mars 2011

Det var den här dagen, 4 Mars..

Begravningen är över.
Lilla Jockes kropp har sänkts ner i jorden, vilket är helt ofattbart! Kommer ta några dagar, veckor, månader eller kanske år innan man förstår att han verkligen är borta..
Vet inte vad jag ska skriva..
Begravningen var så otroligt fin! En riktig Jocke-grej. Det vart nog precis så som han skulle ha vellat haft det.
Fullsatt kyrka fick Du, Joakim. Hela över och undervåningen.
Så älskad, från så många, från så många åldrar, "grupper" av människor.
Har nog inge mer att skriva om det nu.



Hela familjen åkte hem till oss efter.
Gammelmormor och Elliot hade lekt och haft så mysigt.
Skönt! Är jobbigt att lämna bort honom. Även om det är till människor som jag litar till 120% på. Han fick sig några extra pussar. Tanken på att få begrava sitt egna lilla barn gjorde så ont i bröstet på mig. Helt ofattbart!
Det kan vara jag om några år, det skulle kunna varit jag, det skulle kunna vara mitt barn, min syster, min bror, min mamma, min pappa eller någon annan som jag håller väldigt kär! Usch, tankarna efter en begravning är verkligen för många.
Vi åt mat här, och sedan åkte dom hem.
Jag badade lille E. :) Och sedan plockade vi ner lite leksaker som ska med till fjällen.
Har packat klart nästan allt till E nu, bara vällingen och nappflaskan som ska ner i väskan i morgon typ.


Syster kom hit efter jag lagt lille E.
Blev mys med glass och tillsist avslutade vi med Big Brother.
Älskar det SJUKA programmet! ;) Haha.

Nu ska jag sova. Hoppas på att det går bra.
Hade såna sammandragningar natten som var så trodde jag skulle behöva ringa förlossningen, igen! Men jag bet ihop och efter en timme var det över och jag kunde nästan somna om.. Var orolig för bebis som alltid annars är aktiv, men var lugn då. Men på morgonen var det fart igen, så då lugnade man sig.
Ska packa mitt i morgon, skulle även ha handlat en ny hudkräm, kanske hinner det i morgon. Elliot åker upp med min familj vid lunch. Jag väntar hem pappa Niklas, hämtar han ca 17:00 på stationen. Sedan åker jág hem till Anna för en träff med tjejerna. :) Ska äta exotiskplanka och prata i massor. :) Sedan hem och så packar väl vi oss också upp till fjällen.
Jag röstar på söndag-morgon, men sambon vill promt upp lördag-kvällen. Hmf!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar