söndag 25 april 2010

Invigning av grill och Björtomta..

Idag började dagen med att vi myste i sängen, alla tre. :) Sedan klädde vi oss och åt gröt och så åkte vi till Elliots farmor och farfar, dom var ute och tvättade sina bilar. Niklas hjälpte farfar Tord med att köpa nå däck via internet, vi kollade dopklänningen och sedan fikade vi.
Sen bar det av till Bollnäs, lite shopping på Dollar och sedan ICA för grillkött och GODIS, i massor. ;b Träffade Frida och Ewe där, så pratade lite. Längesen nu, måste ses oftare.

När vi kom hem igen började Niklas skruva ihop grillen och Elliot och jag satt bredvid på golvet och tittade på. :)
Då kom Anna, hiih. Hon hjälpte mig och tog Elliot en stund så jag kunde skära grönsaker och duka, medans Niklas stod ute vid grillen. Kul att hon tittade förbi. :)
Maten var utsökt !! Mums mums.
Efter maten tittade Helen och Jocke förbi på fyrhjulingen. :)
Sen blev det så otroligt vackert väder så vi bestämde oss för att prova gå Björtomtavägen/stigen skulle jag vilja säga. ;b



















Så här slutade det, haha. Körde fast och allt möjligt. Riktig terrängkörning med lilla Elliot guppandes i vagnen. Haha, men det gillar ju han. Och mamma tycker det är roligt och är vann att bli kladdig. Mysigt mysigt, hiih !
En jätte fin väg. Med vacker utsikt över fina gårdar och ängar, forsande vatten och djur av alla dess slag. Hönor, hästar, hundar, kossor.. massor. :)
Är ny kär i Rengsjö nu, måste vara vårkänslor. ;)
Nu har jag tagit en härlig och lång dusch, så skönt. Lilla Elliot ska få sig ett bad, sen ska vi mysa ner oss med våran jätte godispåse och så blir det ju Wipeout. Like like !!!

1 kommentar:

  1. Tänkte du lura ut mig på den där promenaden med mina pudlar va??? Det måste nog bli lite torrare först eller hur! Kram mamma

    SvaraRadera