söndag 27 november 2011

1:a Advent. :)

Buketten jag fick av Niklas (och Elliot). :)
Denna söndag tände vi som många andra det första ljuset och myste vid frukosten. Helt underbart! Jag tycker det luktar jul här hemma och känslan i kroppen är varm och glad. Det enda som saknas är denna snö som dom lovar oss gång på gång.. Känns så konstigt att titta på stakarna i fönstret och se den gröna gräsmattan i bakgrunden.. Hel konstigt?! Är det inte snö till julafton vet jag en Jenny Frank som blir riktigt, riktigt ledsen!

Efter mysfrukosten gjorde vi oss klara och begav oss till Söderhamn. Inge speciellt egentligen, ville bara ta bilen på en tur. Och så behövde jag tvättmedel och en ansiktscreme som dom har på Ö&B. Åt korv på sibylla. Sedan åkte vi hemåt. Svängde in i Rengsjö en sväng och då somnade barnen, så jag hoppade av på Majas café och gick och tittade lite i lugn och ro.

Därefter åkte vi och snabbhandlade lite behövligt på Coop.

Sedan hem och myste vid tv:n med Elliots nya DVD film Bamse. Värmde glögg, åt macka, Elliot fick nyponsoppa och macka och sedan åt vi pepparkakor. Mysig mellis! :) Sedan bjöd vi plötsligt in oss själva på mat hemma hos min familj, fläskfilé med potatisgratäng. Grymt gott!Här har Elliot mumsat kvällsfika. Myser lite extra med pappsen innan läggdags. ;)
Medans Elliot åt kvällsfika så lurade jag i Elvira lite gröt. Det gick rätt bra faktiskt. ;o Hade en annan sked som hon själv fick ha och leka, bita och kladda på. Så när hon väl gapade så lurade jag i henne min sked med gröt på. Iblland hostade hon och höll på att dra i halsen, andra gånger "pruttar" hon med munnen så gröten flyger ut. Det är minst sagt inte lätt att få denna unga dam att gilla annan föda än bröstmjölk. Men men, jag ger mig inte!

Det var iaf mer gröt runt om munnen, på klänningen, på golvet, på mammam än vad det nog kom ner i Elviras mage. Men men. Vi är glad för det lilla. :)
Kladdfian åkte ner i ett bad, och mamman in i duschen. Testade även att ge henne en flaska ersättning nu på kvällen, MEN.. icke sa nicke! Det gick absolut inte!!

Vill inte bråka mer på henne ikväll. Hon åt skapligt med gröt, jag får nöja mig så denna gång. Det kommer med tiden. Vill absolut inte tvinga henne! Nu sover hon sött. Var suuuper trött!

Jag ska nu mysa ner mig med Niklas. Äta en massa choklad. Mums!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar