onsdag 16 november 2011

En nyduschad kille. :)

Sötnosen mammas! Den här bilden tog jag igår efter att vi tagit oss en långkvällsdusch. :)
Elvira låg snällt på badrumsgolvet och lekte med sina leksaker.
Inatt fick jag och Elvira feber. Urjobbigt! Hade ingen ork alls att ta hand om henne, men vad gör man?! Frös gjorde jag också, skakade som ett asplöv.
Sedan vaknade också Elliot en sväng. Är alltid som tuffast när jag är själv med barnen, och så världens förkylning på de?! Tack Gud!
Min syster och bror kom nyss och hämtade lilleman, han ska få sova med Josefin inatt.
Jag har nu gråtit en skvätt och känner mig totalt värdelös som verkligen inte orkade ta hand om mitt barn.. Skulle kunna gå och lägga mig redan nu. Men Elvira verkar ha andra planer.. Guud, hur orkar hon?! Hon är egentligen heeelt slut, syns så väl på hennes små ögon.. Men men.
Fixade återigen ett gäng julklappar igår kväll när barnen sov. :)
Är så typickt mig när jag för en gångs skull är någorlunda lugn och bara stryker runt här hemma, då får jag idén om att byta gardiner.. Upp med lite julgardiner skulle vara mysigt! ;) Haha. Men har verkligen förbjudit mig själv. Jag måste lyssna på kroppen nu och åtminstone försöka vil lite. Har kört två maskiner tvätt idag, kört diskmaskinen och lagat två måltider, och en sockerkaka. Det får räcka nu!Tankat hem alla Takidas album nu! Sååå bra.
Kommer aldrig glömma när jag fyllde 20 och Niklas rövade bort mig till Sundsvall. Bodde på hotell och sedan fick jag gå och titta på en konsert med Takida! Underbart!!!
Lille Elliot låg då i magen och härjade på. Han diggar lika mycket idag när han hör dem. ;)
Tänker nu byta blöja på Elvira. Som bajsat ner sig IGEN. Förra gången var ungen så full i bajs så blev tvungen bada henne i handfattet. Elliot skrek och klängde då i mina ben. Svetten rann på mig, och det var inte första utbrottet idag.. :( Så lite skönt är det att bara få pyssla om en unge. Men ingen sa väl att det skulle vara enkelt heller??
Men man måste få klaga lite ibland. Eller hur ofta man vill.
Sen är det ju upp till var och en om man orkar lyssna (läsa) eller inte.
Blir sängen riktigt tidigt ikväll.
Hoppas jag!
Godnatt.

1 kommentar:

  1. Tack för den fina kommentaren det värmer när man får höra sånt <3
    Vi ha nog ganska lika relation till våra syskon. Man vet inte hur man ska klara sig utan dem. Vet inte hur jag gör heller, jag bara måste för barnen. Man kanske verkar stark men om någon baa förstår hur man känner,man är inte så stark som det verkar.

    Åh vad tråkigt att ni är sjuka. Tur att syrran din kunde låna elliot, en sån gång saknar jag mimmi, hon fanns och hjälpte alltid. Men jag hoppas hon är med mig ändå :) Ni får krya på er så får vi ses när ni mår bättre :)Hoppas ni får sova inatt nu då. Kramar!

    SvaraRadera