lördag 12 november 2011

Fredag - Stan och fika hos "daa-daa"

Fredag åkte vi ner på stan för att uträtta lite ärenden.. Innan så sa jag till Niklas, lite på skämt, att vi skulle skriva ner alla ställen vi skulle till: försäkringskassan, lindex, kappAhl, länsförsäkringar m.m. Men nee, det gjorde vi ju inte.
Och tror ni vi kom ihåg allt?! NEJ.
Glömde såklart Länsförsäkringar, som var bland det viktigaste. Ska testa hyra en barnbilstol. Men men. Tänkte ta det idag, men dom hade stängt. Checkade såklart av med Therese och Tony innan vi åkte ner, lat som man är. ;)
Hittade iaf vantar som jag sökte till lill skruttan. Sedan blev det lite cars kläder till Elliot och en Barbapapa klänning och strumpbyxor till Elvira. Pappan betalade. :)
Så här låg/satt våra små sötnosar i Elviras säng medans mamman bäddade sängen. Elliot hade bäddat på han och Elvira den rosa mimmi-filten. ;) Så söt när han pysslar och tar han om sin lillasyster!


På stan ringde min pappa och frågade vad vi gjorde, bjöd oss på fika om vi ville och så.

Så därför fick Niklas bråttom hem, och på så vis glömde vi Länsförsäkringar.

Ne, men Niklas vill gärna hem så fort som möjligt så fort vi anländer till stadens gator och torg. Så det är jättejobbigt för mig att ha allt i huvudet och hinna tänka till och komma ihåg allt.

Så det blir lapp nästa gång!! :P Illa, jag vet. Men vad gör man när man är senil i förväg?!


Vi åkte iaf och fikade hos min familj. Sedan fick Niklas massage av mamma, så blev att vi åt där också. Haha! ;) Och enligt Elliot är dom "daa-daa". Alla som inte är mamma och pappa är daa-daa. Han säger nu mera: Mama, paapa, jajjaa (Maja), dä (där), titta, gung-gung (gunga), paket, gurka och drrrricka. Kanske glömt nånting. ;)

På kvällen blev det myyys. :)
Vi la Elliot och dipade ifred denna kväll.. Lite små taskigt kanske.. Men men. Ibland vill man hinna med och få nånting. Och så är det skönt när det är bara jag och Niklas. Vilket det aldrig är, men ändå..


När jag skulle dippa morötter ville Elvira också ha, såklart! ;) Haha. Hon sög tag i moroten hon. Det måste ha varit kallt och skönt åt hennes tänder/tandkött. Har en kanon söt/rolig bild på henne. Men vågar inte lägga ut den då den kanske kan "misstolkas". Så man kanske blir anmäld och ifrån tagen barnen. Så jag låter bli det!

Sjuk värld vi lever i, punkt!




Gav Elvira gröt framåt kvällen i hopp om att hon skullesova bättre.

Och visst sov hon hela natten, behövde bara ge nappen.

Men vet inte om det berodde på gröten eller att hon nästan varit vaken hela dagen?! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar