torsdag 17 november 2011

Jag ska inte ljuga..

Ne, nu ska jag inte ljuga.
Jag ska vara riktigt j***a ärlig. Jag är livrädd när jag går i mörkret från bilen.
Jag är rädd när jag står med ryggen åt garagen och ska plocka ur barnen ur bilen. Jag är rädd när jag går med dom bärandes från bilen och in till lägenheten..
Jag är rädd att jag tar för lång tid på mig när jag fipplar med nyckeln här utanför dörren. Rädd att någon skall flyga på mig bakifrån..
Vad gör man?! Hur ska jag kunna rädda/skydda barnen?!
Jag skyndar mig alltid in. Skyndar mig att slänga igen dörren och låsa så fort vi kommit innanför tröskeln..
Fånigt?! Ja, kanske de. Jag har alltid varit rätt så rädd av mig. Men efter "överfallet", jag måste få kalla det överfall, så är jag ännu mera rädd. Trodde inte det skulle förstöra eller ändra någonting, men det gjorde det. Var jag rädd förut så är jag ännu mer rädd nu!
Jag var rätt "tuff" förut. Gick hem själv mitt i nätterna från Tranan, gick ofta i mörkret själv, i skogen osv. Trodde, eller visste, att detta händer aldrig mig. Inte i Bollnäs osv.
Men nu är jag inte så uppkäftig längre.
Har dunkat Takida nu och plockat och diskat lite. Guud så jag älskar Takida, vilken drog för öronen! ;)
Är en konstig stämning här i lägenheten.. Kan inte säga vad. Vill inte veta vad. Försöker att inte bry mig i det.
Men Maja, vår katt, känner också av nånting. Hon är allmänt konstig och helgalen. Det skrämmer skiten ur mig!
Har försökt gett Elvira potatis och palsternacka, både idag och igår, men det går absolut INTE! Hon hatar det. Hon får kvällningar och håller på att kräkas för varje tugga. Var samma sak igår som idag. :P Gröt har gått lite, liiiite lättare.
Känns ibland omöjligt, som att hon kommer leva vid tutten resten av livet. ;) Haha!
Nu ska jag leta kläder till min lilla prins och min lilla prinsessa, inför morgondagens fotografering. :D Hoppas bara dom är pigga så dom orkar, annars avbokar vi.
Vill inte plåga dom. Och så vill jag helst ha glada pigga barn på bilderna. :)
Säger gokväll så länge! :)

1 kommentar:

  1. Jag är precis lika nojig som dig, speciellt nu när det blir så mörkt ute.. :/
    Vi har också knäppt julbilder, på lilla Vilja var det lätt som en plätt, men Vincent vela absolut inte ha luvan och sen när han vela ha den flinade han och var glad men vägrade titta in i kameran så det får bli som det blir :p
    Hade hoppas på att kunna knäppa lite syskonbilder men det är ju i princip omöjligt :p
    Vilken fotograf bokade ni till sist? :) Kram

    SvaraRadera