onsdag 30 november 2011

Våran Onsdag.


Barnen och jag dukade fram leksaker i vardagsrummet idag.
Jag har varit på fruktansvärt dåligt humör idag. Känns jätte tråkigt! Och känner mig som en urusel mamma när jag inte har orken att ta alla dessa konflikter och diskussioner.
På förmiddagen var också Elliot såå himla vrång. Så alla dessa utbrott han får, jag taggar ju nästan igång direkt jag också eftersom jag varit så trött och sur, de tar iaf slut på min lust, energi och ork. Det finns liksom ingenting kvar till lilla Elvira, så känns det. :(
Sen känns det inte alls bra att vara arg, sur och irriterad på lille Elliot som jag älskar mest av allt. Usch, vilken dag!!Ett stycke sötnos! Hon är för underbar denna lilla dam. :)
Solen sken idag.. Inte för att jag kände någon större glädje eller lust utav de.
Men men.. Man vill ju gå ut och leka och ta vara på de få soltimmar man får nu. Men nej, absolut inte idag! Jag ville verkligen bara vara inne och dega.
Busfian rullar runt och busar på golvet. ;)
Gjorde middag, klädde sedan barnen. Vilket inte heller är det allra lättaste.
Först vill Elliot gå ut och åka "gaakok", men sen vill han inte. Sen när man börjar klä honom, då upptäcker man att han bajsat. Alltid är det något liksom. :P Man blir helt slut. Sen allt det här med att Elvira inte vill äta. Hon gallskriker när jag tar fram flaskan, hon har även börjat skrika nu ibland när man ska ge henne gröt. Känner mig så maktlös och har helt slut på idéer, vet inte vad jag ska ta mig till.. Det är bara som en enda stor energibov just nu..
Vi hämtade iaf upp min underbare broder, Jakob. :) Vi åkte på Åhléns där han köpte en julklapp till Elliot. Sedan A&H föt lite grumme diskmedel, och lite annat. Sedan Rusta och sen Coop.
På Rusta hittade dessa snyggingar dom här mössorna, som man inte fick ta av sig. Egentligen skulle mamman också ha en, men jag sa ifrån. ;PHade så himla mycket påsar, och så två små barn som båda vill bli burna. Då tar jag en av vagnarna och skjutsar dom och så tre påsar. Känner mig som familjen tajkons.. Men vad gör man inte när man är själv med två små barn...Stackars lilla Elvira upptryckt med en påse.. Sovandes. Gullhöna!
Vet inte hur många gånger jag ber om ursäkt per dag när jag mår/är så här. Det är så fruktansvärt jobbigt! Och jag mår så fruktansvärt dåligt över det! Känner mig som vräldens sämsta mamma.
Men sen... alltså vem orkar vara på topp jämt?!
Alla har vi dåliga dagar.. Men ändå.
Känns för jävla pissigt! :(
Ska lägga mig nu snart.. efter lite mera plock...
Hoppas jag är piggare och gladare i morgon!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar