tisdag 8 november 2011

Där Du är vill Jag vara.

Precis som rubriken lyder, så funkar mina barn.

Det första Elvira gör när hon slår upp sina stora blå är (såklart) att le, alltid ler hon.

Sedan börjar blicken svepa runt rummet, ständigt sökandes efter sin bror.

Sen när hon ser honom skrattar hon oftast.

Och Elliot blir en stolt, mallig storebror. ;)

Elliot ska helst alltid vara där hon är, göra det hon gör och vara tätt, tätt intill henne.

På bilden ovan ska Elliot bestämt sitta med Elvira i hennes säng.

Det gör dom ofta, typ medans jag bäddar sängen, klär mig osv.

Här har Elliot gjort sin egen variation av inredning.

En polisbil mitt på ljusfatet, sedan ställde han ljuset och ängeln bakom bilen. ;)

Hahah! Idéer han har alltså. Hiih.

Här ligger Elvira på golvet och leker.

Då ska Elliot vara med. Och å nääära som möjligt!!
Älsklingar!! Ni är mitt liv. :)

Så tråkigt just nu när jag känner mig så trött och sliten.
Dels vaknade Elvira inatt och när jag gick för att ge henne nappen var hon STEKHET!
Tog genast upp henne, tog febern och sedan fick hon alvedon.
Vågade inte lägga henne igen, så hon fick sova med mig.
Men gick inte och ligga nära henne (vi som brukar ligga såå nära) för hon var såå het!
Jag var jätte, jätterädd att hon skulle få feberkramper.. :(
Så jag sov inte alls bra, men men..
Men tillbaks till varför jag känner mig tråkig osv.
Jag orkar inte riktigt ta konflikterna med min son.
Han har så mycket konstigt för sig nu, små utbrott, små hyss osv.
Och när jag inte är i balans hanterar jag inte situationerna så som jag vill. Jag vill inte ständigt gå och vara arg och irriterad på Elliot, för vissa saker menar han ju väl med men blira bara tok. Jaja, jag hoppas att jag är pigg i morgon, och kan vara en bättre mamma!

Idag har vi möblerat om, Elliot har hjälpt mig.
Vi har gjort ett "rum" till lillasystern. :) Blev faktiskt helt okej. Lite mer kvar att göra, men ändå. Jag kämpar på med det jag klarar av och hinner med.

Sedan åkte vi på Pressbyrån och hämtade ut lite av barnens julklappar.
Och sedan vidare hem till min familj där vi fick mat. :)

I morgon ska Elliot få vara med sin gammelmormor. Då jag tar med mig Elvira på stan och lunch med flickorna. :) Ska bli så trevligt!! MEN! Även tråkigt. För det är lilla Carina vi ska "vinka av", för hon åker till Österriket i x antal månader.. :(
Sedan blir det stan med Helen och Eila för att uträtta lite ärrenden.

Nu ska jag ta min dotter och pussa bort all feber och smärta!
Hade ställt ut sängen i hennes "nya rum", men drog tillbaks den in till vårt sovrum. Vill inte vara långt ifrån henne när hon mår så här.. :(
Lyckades få ett litet leende här på bilden ovan då hon låg på badrumsgolvet medans jag duschade. För vår lilla solstråle har inte lett mycket idag. Och det svider och smärtar i mammas hjärta!!! Hatar dessa sprutor!!!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Vilken superfin blogg du gjort =) Hoppas feber på elvira är borta idag så synd om de små när de har feber. kram

    SvaraRadera
  2. Självklart kan jag visa han. Men lovar inte att du ska tycka han är snygg.. :P Ja du jämtland har mycket som hälsingland inte har kan jag säga :P

    SvaraRadera