onsdag 9 november 2011

Lunch, stan, bakelse & julklappar..

I morse packade jag ut barnen till bilen och for till min familj.

Lämnade där av Elliot som skulle få tillbringa dagen med sin moster, medans mamman och lillasystern for ner på stan för att luncha med en massa brudar. :)

Det var jag, viran, Helen, Eila, Anna, Elin, Klara, Sophie, Jonna och lilla Carina.

Carina åker till Österriket i morgon, så hon ville säga hejdå. Och fy så sorgligt!

Hade jättetrevligt iaf. Sedan gick jag, Anna, Carina och Helen på stan.

Handlade bara på Apoteket, var på väg att bli lite mer, men jag höll mig. ;)

Sedan var det även dags för oss att krama om lilla Carina.

Hoppas resan går bra för henne och att dom är snälla mot henne där!!


Under tiden hade Elliot blivit bortskämd av sin moster.

Dom hade gått till Karlslund lekparken och lekt, och sedan Långnäs parken.

Hälsade även på ankorna, vilket Elliot gillade, så dit kanske vi går till helgen igen. :)

Sedan gick de förbi stan och in på NK. Där fick Elliot en sån här grodbakelse.

Hiih, på bilden äter han sin andra för dagen. ;o


Var lite tjaffs med Elliot även denna dag.

Han tog bobbycaren och kör in i ytterdörren flera gånger.

Spelar ingen roll vad man än säger så lyssnar han inte.

Jag menar både bilen och våran dörr tar ju stryk utav de.

Så då tog jag av Elliot bilen och ställde bort den...

Så svårt att veta vad man ska göra, och man känner sig så maktlös när inget man säger hjälper.

Elvira känner fortfarande av sprutorna, för hon är inte sig riktigt lik.

Är lite gnällig fortfarande, stackarn!

Sen har hon värsta kakorna på låren där dom stuckit henne, alldeles stenhårda.

Gör så fruktansvärt ont i mig! :(


Måste tillägga att vi testade Nestles Äpplegröt idag.

Och hon har aldrig ätit så många tuggor!

Riktigt glad blev jag, mammas duktiga tjej!!

Så vi åkte och handlade ett sånt paket, för vi hade bara fått hem en liten provapå påse.

Fick iaf middag idag, igen, hemma hos mamma och pappa.

Skönt att slippa äta själv. Sen ville inte Elliot hem och laga mat, så... :P


Syster och jag lämnade barnen en stund och for på dollar.

Handlade gravljus och lite annat smått och gott.

Sedan hjälpte hon mig in med barnen och all handling.


Nu på kvällen har jag varit själv. Elliot var uppe till åtta, så vi plockade och dammsög lite.

Sedan la han sig och somnade sött.

Då passade jag på att duscha, sedan slog jag och Elvira in några julklappar.

Ätit smörpopcorn och druckit loka (jag som inte alls gillar "bubbelvatten").

Här tokar mina gulliga föräldrar sig. ;D

Haha! Vi skrattade så vi höll på att döööö...

Förlåt mamma! Men jag måstade lägga ut bilden. ;)

Är ju inte facebook iaf, hahahahah!

I morgon ska jag ställa klockan?!?!? ;o

Mamma och mormor kommer för att låna våran bil.


Sedan kan jag lika gärna kliva upp och städa lite för det ser heeemskt ut här.

Jag har ju möblerat lite på egenhand, slagit in paket osv. ;P

Och i morgon får vi finfrämmande av Malin och hennes små pojkar, Liam & Linus. :)


Är nog dags att sova nu, natti!

2 kommentarer:

  1. Men Jenny hahaha du fick ju inte haha vad hemskt!!

    SvaraRadera
  2. Jäklar vad sugen jag blev på en bakelse nu :D

    SvaraRadera