tisdag 29 november 2011

Jenny´s advent ljusstakar.. :)

Ja, min käre bror frågade hur många adventljusstakar jag egentligen har..
Och jaa, här är dom. Alla.. tror jag iaf?! :)
På den övre bilden trälåda med text "god jul", vita blockljus som har hängande trähjärtan runt om sig som det står "första", "andra", "tredje" och "fjärde" på. :)Den här står på ett vit plåtfat, vita blockljus med "lingon" runt om, och så plåtskyltar med 1-4. :)Svart plåtställning med vita klotljus, trä siffror 1-4. Pyntat med lite allt möjligt. ;)
En traditionell ljusstake, men ändå lite annorlunda eftersom det är som en "två våning". Ääääälskar den!! Sitter små söta tomtenissar på understa våningen. Lagt i grönmossa vid kronljusen. :)
Sen den här älskar jag också! Det kanske inte är någon adventljusstake direkt. Men jag har den lite som de. Det är ju fyra ljus man skall tända i den, dock två stearinljus och två blockljus. Fint pyntat med en snöig grankvist, en vacker julkula. :)Har toootalt glömt skrivit att Elliot kan säga Jakob?! Tror det iaf.
Så nu vet ni vem favoriten är "Aakok", "Kakok", "Jakok" nånting sånt säger han.
Oootroligt stolt är han över sig själv att han kan säga de. Han säger det fleeera gånger om dagen! Får föklara massor av gånger att "Jakob är i skolan och läser böcker och räknar" eller "Men Jakob är hemma hos mormor och morfar". Då pekar vår underbare son sig på bröstet/magen, vilket betyder att "Aakok ska komma till Elliot". Goding!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar