tisdag 30 oktober 2012

Kanske kan säga årets första snökaos.. (Måndagen)

Ja söndags natten mot måndagen kom det en hel del snö. Riktigt mysigt! Julkänslorna flöddade! Gud så skönt det är ändå den här tiden tycker jag. Man slppnar av på ett annat vis..
När det är sommar känns det som att det är en sån press.. Man ska hinna med så mycket och vara överallt.. Jämt när hösten kommer varvar jag ner, tänder ljus och får en helt annan ro i kroppen. Jaja, det kanske bara är knepiga jag det!
Längatar iaf till December. Syster kommer hem.. Det blir det ¨årilga pepparkaksbaket hos vår mormor, sedan gör väl vi syskon nå julgodis. Börjar ju också bli en tradition. Hiih! Sen all snölek, pyssel med barnen, JULKALENDERN (som säkert blir det grymmaste på flera åååår!!). Annandagsbandyn, amazing! Aa, nu längtas man. :) Men det får inte heller gå för fort! Vill hinna med och njuta nu.
Sen hoppas jag hinna med allt mys, mitt i flytt och all tapetsering och fix i huset. ;)
Efter att vi varit på BVC.. Förresten, kan dra det kort! Var Elvira som skulle dit. Jag sa nej till vaccin och läkaren (som jag nu tänker säga att jag aldrig mer vill ha med att göra) blev rätt så arg.. ?!? MITT VAL. Herregud. Jaja.
Elvira är 85cm lång, trodde faktiskt hon var längre.. Eller det kanske är långt, men ändå.. Känns som att hon är längre än många i sin ålder.. Eller Eila iaf. :)
Sen väger hon strax under 14kg.. typ 13 900 nånting sånt.. Tung tjej! Haha. Måste vara tyngre än Elliot har jag sagt länge nu, haha.
Vi åkte iaf och handlade efter det. Och barnen delade snällt på bilen och åt banan. :)
Mot slutet tröttnade dom och Elvira är ju inte så snäll alla gånger så hon rev Elliot i ansiktet vid ögat.. Suck! Blir så arg på henne.. Och Elliot är så snäll och glr ingenting tillbaka. Jag har faktiskt börjat säga att han måste försvara sig... Eller är det fel tror ni ???!

Vid kassan ville ingen sitta i vagnen.
Elliot började gå ut så fick ropa att han skulle vänta. Elvira klättrade in i bilen igen och ville sen inte gå ut. Jag trök ner alla grejer i en enda påse, så den höll på att ge med sig.. Allt utom brödet som min snälle son bar..
Elvira skrek och sparkade när jag skulle försöka ta henne ur bilen.. Så jaa.. Det var inte så lätt.. Haha!

Kaos! Alltid en massa människor som lyckas köra av, fastna i backar osv osv.
 Elvira provsmakade snön.. BLÄÄÄÄ!
 Gjorde såklart en snögubbe då det var perfekt tösnö. :) Namnam sa barnen om gubbens näsa.. ;)
Var denna dag dom drog igång och började riva ur vattenskadan i köket.. Så det gick ju inte så lätt att vara där med barnen. Tur vi fick äta hos min underbara mormor! :)

1 kommentar: