onsdag 24 oktober 2012

Min självkänsla... ?

Folk tror ofta att jag är så självsäker och så vidare..
Jag "ser så ut"..
Jag vet inte hur "såna" människor ser ut, men en sak vet jag.
Och jag är långt ifrån säker och har bra självkänsla.
 
Faktum är att jag är en riktig liten fegis!
Jag är rädd för det mesta.
Rädd vad folk ska tycka om mig, rädd för att folk ska tycka illa om mig, rädd för att få kritik (även att det kan vara något bra, jag vet), rädd för nya människor, rädd för nya omgivningar..
Jag kan säkert göra listan riktigt lång.
 
Jag vill helst bo i mitt skal..
Träffa samma gamla människor dagligen, göra samma sak varje dag..
En rutin kan man väl säga.
Jag bor gärna i min lilla trygga bubbla och stannar där.. Typ.
 
Så det är säkert därför jag har sån ångest över jobbet.
Inte veta om jag ska ut och jobba, inte veta vart, inte hur länge, inte känna till området jag ska till, inte känna till övrig personal osv.
Det skrämmer mig! Det skapar ångest hos mig..
 
Och jag vet, såå jävla fånigt! Så jävla omoget.
Men men, jag vet ju om mina "fel" och "brister", så jag kan ju faktiskt göra något åt dem.
Jag ska göra det!
Skärpning nu Frank!!
 
Jag vill också tjäna pengar och hjälpa min sambo!
Jag vill också kunna unna våra barn en massa.
Lägga ner en massa pengar på vårt underbara hus!
 
Hoppas dom ringer i morgon och jag får gå ut och jobba.
Jag måste övervinna min rädsla, mitt kontrollbehov..
 
 
 
 
Vårat hus!
Typ det enda som cirkulerar i huvudet just nu.
Såå fint det kommer bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar