onsdag 24 oktober 2012

Min currytorsk! :)

Hade en jätte trevlig kväll igår med Caroline! :)
Så välbehövligt!
 
 
Natten var desto värre.. Dottern vaknar vid tolv, så hade ju en annan nästan precis somnat och börjat falla in i djupsömnen.. Men de var bara att kliva upp de, hon gav sig inte..
vid två höll hon på igen, och sen tredje gången jag kollade klockan var hon 04 nånting.. Så då tror jag nästan hon höll på att stöka hela tiden däremellan. Skit jobbigt! Och har resulterat i en kanon trött mamma!
Alltså hon vaknar inte och små piper, gnäller eller liknande.. Hon vaknar, verkar kanon pigg och verkligen vrålar "MAAAMMMAAAA!" eller "PAAAPPAAAA!". Hon är hemsk. Tänk er att vakna till det varje natt. Alltså man flyger typ upp ur sängen för man blir så rädd och stressad över att hon ska väcka Elliot. USCH!
 
 
Plua att Elliot var på vrången imorse när vi skulle göra oss klara för dagis. Ville inte äta frukost, inte byta blöja, inte klä sig.. osv osv.. Ja, ni kan ju tänka er. Det mesta var nej.
Och så räcker inte mitt trötta tålamod till alla gånger. Åh, så less jag blir! Mest på mig själv då alltså!
 
Kom iväg till dagis i tid iaf. Jag osminkad och såg väl ut som sju-svåra-år eller nå.
Lämnade dem och tänkte åka hem och sova. Men! Då kom ångesten. "Bara" gå hemma och tralla Jenny ? Gör något nytta.
Så jag petade i mig en hårdbröd macka sen röjde jag ihop här hemma, sedan tog jag tag i möblerna, ålade dem. Så när dom torkat ska dom ut i garaget och vänta på skjuts till huset! :)
 
Hade ångest hela kvällen igår också.
Mår inte alls bra av att bli utringd på jobb. Jag är ett kontroll-freak och vill ´ha koll!! Punkt.
Samtidigt som jag vill jobba på lite nu och bidra med lite till huset och lånen osv.
 
 
Hämtade barnen och vi åt rester sen igår, biffar och potatisgratäng. Hade lyckats såå bra!! Super krämig och god potatisgratäng och saftiga, välsmakande biffar. Diplom till mig! ;) Haha.
 
Dom sov sedan middag. Och jag har svettats och frysit om vart annat. Bäddade tillslut ner mig i soffan framför Det Okända. Såå bra det var idag!!
 
Till middag testade jag något nytt, något eget recept. Finns säkert recept med för mig kom det i huvudet och jag bara rörde ihop en massa. :)
Currytorsk med ris och olika grönsaker. :)

Jag gjorde först egen sås på spisen. Så som man gör helt vanlig vitsås.
Alltså smält smör, rör ner mjöl och sedan mjölk. Koka upp, krydda med salt och vitpeppar.
Och sedan tog jag curry.
Gjorde såsen ganska tjock då fisken inte var riktigt tinad (då rinner det ur vatten ur fisken som gör såsen lösare) och sedan slog jag det över fisken och in i ugnen.

Barnen gillade det och åt massor! Elvira älskar fisk så det är super kul. :)
Och jag älskade det! Har värsta dillen på curry nu. ;)

Nu ska jag bädda ner mig i soffan igen. Massa bra på tv:n, eller nu tog jag kanske i. ;)
Men Halv åtta hos mig, Bonde söker Fru..

Får se om man får jobba i morgon! Ska försöka att inte ha ångest över de.
Ska jobba mer veckorna Niklas är hemma, de har jag lovat mig själv.
Men blir så mycket lättare med barnen då!!

Puss på Er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar