lördag 27 oktober 2012

Man ger så mycket.. får så lite tillbaks

Ja just ikväll kändes det så.
Jag vet att det inte alls stämmer, egentligen.. Men men..
Dom ger en så mycket mer! Dom är ju livet, och med all dess innebörd.

Känns bara som att jag gjort allt för barnen idag. Verkligen ALLT! Tagit allt i deras tempo, gjort allt de vellat osv osv..
Vid frukosten ville dom ha ägg, kokade ägg och myste på med hela bordet framdukat av frukost. Elliot blev missnöjd med ägget, han skulle inte ha det på mackan fast han hade sagt det, så han fick sedan ett helt ägg för det skulle "sitta ihop" som han så fint förklarade.
Medans jag står och skalar ägg vid diskbänken river Elvira ner osten och så från bordet.. Alltså djup SUCK!

Sedan ville barnen gå ut, vi gick ut.. Jag i gympaskor och tunnjacka. FRÖS! Men bet ihop och lekte för barnens skull. Elliot får utbrott för att allt frusit till is. Det var is i lastbilen där han skulle lasta, när han skulle snura stolen på traktorn satt den fast osv osv. Inga lugna utbrott utan vrålskrik på en gång!

Vid lunch går det rätt bra.. Dom ville ha pannkaka, och det gjorde jag så gärna. Barnen åt upp alla pannkakor som jag stekte, så blev inge kvar till mamman.
Men sen börjar Elvira jolla och spotta ut mat, grejja och prutta med tungan så spott och pannkaka flög överallt.. Alltså då blir jag less. Rätt så respektlöst mot maten och allting.

Sen la jag dem iaf.

Vid middagen skrek, slogs dom och REV i exakt allt. Och fort går det! Fattar inte hur dom kan riva till så mycket på så kort stund ?!
Tillslut satte sig Elliot framför en film och Elvira ville hjälpa mig med matlagningen..
Gjorde hemmagjord potatismos och hemmagjorda biffar, då jag vet dom gillar de..
Sen kommer båda och ska hjälpa mig.. Alltså dom blir så arg, nyper varandra osv osv. Skulle försöka sätta upp en på bänken så den andra får stå på pallen, men aa.. Är ju rätt fullt med kastruller och bunkar när man håller på med mos och egna biffar.. Jaja, det gick iaf..

Skyndar mig att duka fram och sätta dom.
Hinner knappt diska undan allt innan dom är klar och ska gå från bordet.
Släpper disken och torkar och tvättar av dem.. Sen fortsätter jag med disken, men dom härjar ju så det knappt går..

När jag tillslut ÄNTLIGEN fått sätta mig i soffan, blir det tyst.. jobbigt tyst..
Elliot kommer in med hela munnen full i biff..
"Vad gör ni?" frågar jag.. "Äter du rester under bordet?"
Men nää. Går och tittar. då har Elvira hämtat pallen, tagit burken med biffar (som jag tänkt fryst in) äter på en, sedan kastar den på golvet och bänkarna och guuud vet vart..
Typ alla biffar var förstörda, köket såg återigen ut som KAOS! Alltså jag bara satte igång och tjöt som en liten bebis.. Tårarna sprutade och jag kände mig så trött och slut.. FAAN!

Alltså det mesta kommer ju ifrån Elvira. Hon är en riktigt liten satunge, kommer på allt och ingenting.
Elliot blev helt förstörd när jag grät, hoppade ner och började plocka upp biffarna..
"Här, mamma.. här.. " sa han och la upp biffarna.
Hjärtat!!!

Kanske låter hemskt överdrivet.. Men jag är trött idag, trots sömn.. Känner mig inte helt hundra i förkylningen heller.. Så de så.. Säkert PMS på de också.

Mina små ODÅGOR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar