söndag 13 juni 2010

- Besök av pappa

Vår älskade lilla son sover nu uppe i sin säng. :)
Vi sitter nere och kollar fotboll, Tyskland-Australien.

I natt vaknade lilleman ca 04:00-04:30. Och mamma Jenny var inte alls på humör för at vakna då.. :/ Så pappa Niklas fick ta över, efter det att Elliot fått i sig lite mat.
Klockan nio vaknade jag och började fundera vad klockan var.
Solen sken ute, trots att dom lovat regn heeela helgen.
Hm, duktiga dom är på att spå väder. Not.
Blev fundersam om Elliot levde så blev tvungen att kliva upp och gå fram till han säng.
Alltid samma lättnad när man ser den lilla magen åka upp och ned.
Grabbarna vaknade en stund efter det. Men Niklas somnade om, och Elliot somnade om när jag la han vid tutten. :o Jag vart alldeles chockad. Knuffade på Niklas och frågade hur länge vi egentligen skulle sova denna dag. -"Ja, men vi passar väl på att sova så länge vi kan ?!" svarade då min kära sambo. Jahapp, tänkte jag. För ljust för mig för att kunna somna om, men men. Låg där och funderade då jag hörde att det ringde på dörrklockan..

Jag: Niklas.. Jag tror att det ringde på våran ytterdörr ?!
Niklas: Mummel.. mummel.. Va ?! Grymtar han.
Jag: Ja, jag tror att det ringde på dörren ?!! Men jag kanske slumra till och drömde.
Niklas: Mmm..
Några minuter senare.
Niklas: Eller jaa.. Skulle jag gått ner och kollat kanske ?!

Och mycket riktigt, när Niklas öppnade dörren stod min lilla pappa där. :)
Han hade varit hos oss ett tag. Kopplat lite kabblar till "ved-maskinerna" och sånt.
Så då klev vi upp. Niklas gick ut och hjälpte pappa, och dom gjorde klart veden idag. Duktiga killar !! Jag matade i Elliot lite lunch, sen somnade han. Och då passade jag på att gå ut och rensa rabaterna. Sedan drack vi kaffe och åt bulle.

Hängde en tvätt, skrev en lång mat-lista och sedan bar det av till Niklas föräldrar för middag med dem och Barbro och Björn. Fick god mat och en god rabarberpaj. :)
Sedan stor handling på Coop, och M&M. Coop har aldrig allt man behöver, suck.

Funderar nu på vad vi ska hitta på imorn. Kanske Öppna Förskolan, men det blir mitt i Elliots lunch.. Hm. Så får se. Kanske stan ?! Titta en sväng på Inter Sport, igen.. ;b
Som sagt, så får vi se. :) God natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar