torsdag 3 juni 2010

Vackert.

Idag har Niklas varit ledig från jobbet, tagit ut en pappa dag. Så skönt, och roligt att ha han hemma. :) Vi började morgonen med att åka in till på Bollnäs. För det var Lager-rensning på Jysk, och vi skulle ha en bäddmadrass. Hittade det och två "sommartäcken", det behöver vi nu för det är sååå varmt om nätterna. Och jag kan varken sova när det är för varmt eller för ljust. Det blev sen man hade rum i källeran. :b Sen hittade vi en ram och en matta. Blir alltid lite mer än man behöver. Haha. :b

Åkte sedan hem och jag gick ut och planterade blommorna. Och det blev så fint !! Hoppas jag lyckas hålla dem vid liv, haha. Är lite dålig på de jag.. Ska be farmor om råd, hon är dukrig med blommor.
Sedan lagade jag lite mat, pasta och räksås. Mums ! :)
Åkte sedan inåt Bollnäs igen, hämtade upp min kära lillasyster och vidare mot balen. Parkerade vid Strand resturangen och la ner lilleman i vagnen och gick iväg. Han sov hela tillställningen. Skönt för honom, han har inte sovit någonting idag. Den lilla luringen. :b
Träffade en massa trevliga människor Caroline, David, lilla Linus, Bea, Sofie, Emilio, Frida, Ewe, Anna och säkert någon mer som jag glömt nämna.
Var på balen för att kolla på alla fina, men mest på Annso och Pär. Och sen så körde min tremänning Daniel en bil. Och hjälp vad fina Annso och Pär var !! Så vackra !! Vill också göra om allt det där igen, vilken lycka det var !! Man har såna fina minnen.

När vi kom hem fick Elliot äta potais och majs puré, och vad han älskade det. Gapade och gapade. Fort skulle det gå, och när det tog slut skrek han. Haha ! Vågade inte ge allt för mycket eftersom det var första gången han fick de. Men riktigt roligt att han gillade det, blir mer i morgon. :) Sedan har han fått sig ett skönt bad.
Han gråter nu, har ont i munnen. Stackars liten !! :( Ser att den högra hörntanden är på väg ner. Aj aj aj ! Hans första blir alltså en vampyr tand ?! Jaja, än kan mycket ändras. Ska bli spännande och se.

Ska väl lägga oss snart, har ätit en massa glass. :) Haha.
I morgon ska vi väl in till mormor. Och just ja, jag ska ju till tandläkaren. Fyyy !!! Vill inte. Det är inte de att jag är rädd, utan jag vill inte veta om jag har några hål. För i såna fall vore det mitt första, och det vore illa. Jag vill inte ha hål, inte om jag klarat mig i från det i 20 år. Och sen är jag snål, vill inte betala. :b
På kvällen bär det av ut till Söderhamns skärgård. 20 och 18 års fest där. ;) Hur härligt som helst, helt sjukt vackert där ute. Kanske kommer bilder på de. Ajja, god natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar