tisdag 8 juni 2010

- Mamma träff på Långnäs

I morse var det stressigt här hemma. Låg länge och myste i sängen med lill prinsen. Sedan blev klockan mycket och det var bara att sätta lite fart. Jag behövde duscha, och Elliot var inte på humör för att vara eller ligga själv. Han ville bli buren av mamma. :b
Men jag roade honom så gott jag kunde medans jag duschade. Sjöng, spelade musik på mobilen, stack ut huvudet lite då och då och pratade och slängde med leksaker. Haha. Så är det att vara mamma, ibland. ;b

Sedan skrev min syster att hon behövde kartonger och några pet flaskor. Jaja. Inte alls planerat. Men snäll som man är sprang jag runt med little E på höften och slet ur allt ur våra förråd och garderober. Hittade tillsist det hon behövde. Phuu.. :b Hon, klassen och lärarna skulle ha nå lekar på Långnäs, tror jag.

Hann iaf in till Bollnäs före tio, hämtade upp Elliots mormor. Och sedan fick Elliot stanna hemma med min mormor. Så bar jag och mormor Catharina av ner på stan, och till Inter Sport. Och det skulle man nog inte gett sig in på, iaf inte om man inte gillar stora folkmassor, trånga utrymmen osv. För det var bland det värsta jag varit med om. Usch. :b Och turkarna höll på att köra över en, ett x antal gånger, slängde sig in framför en och nästintill ryckte av en kläder som man redan stod och höll i. Men men.. Jag fick det jag skulle ha.. Eller jag skulle egentligen inte ha nånting, bara en dress till Elliot. Och det hittade jag, två stycken Adidas dressar fick han. En grön och en blå. :) Och mamma Jenny fick en rosa Adidas tröja.
Sedan sprang vi på Dressmann och där köpte jag shorts och jeans shorts till pappa Niklas.

Sedan åkte vi hem och åt lite lunch. Sen lurade Bea ner mig på stan, eller Långnäs.
Mammaträff där, med massa små sötnosar som sprang, kröp och sov. :)
Pratade av oss lite, och det är alltid lika trevligt. Och sedan fick vi ju oss en härlig promenad. Behövligt. :)

Niklas har varit och spelat fotboll. Jag och den älskade sonen har legat på golvet och pratat, lekt och myst. Han betyder obeskrivligt mycket, mitt lilla mirakel. :)
Förresten så har han inte bajsat på 3 dagar nu, en orolig mamma Jenny ringde BVC sköterskan. Men hon lugnade mig och sa att det förmodligen inte alls var någon fara. Men att vi kunde köpa lite plommon puré, så det inhandlade vi på hemvägen på ICA träffen. :)

Niklas föräldrar tittade in en sväng med kläder från Viktor, tyvärr var det bara storlek 62. Och det är nästan för litet nu.. Synd. Jaja.

Får se vad det blir i morgon.
Mamma träff hos Elin och lilla William ? :)
Eller fika på stan med Caroline och lilla Linus ? :)
Kanske bara en mamma och Elliot mysdag ? :)
Det återstår att se. God natt, kära läsare !

1 kommentar:

  1. Hittade lite vi med, det vart två adidasbressar till Hugo, en blå och en röd. Sen två t-shirtar, en peak huvtröja och två par björnborg kallingar till Daniel. Sen köpte jag två par björnborg trosor till mej själv och en rosa adidaströja, kanske köpt lika? En rosa med typ grå ränder på :P

    SvaraRadera