tisdag 22 juni 2010

Sol och lite besök.

Fick bara lust att lägga ut lite gamla bilder.
Var såna härliga tider med dessa två tjejer så oj oj oj. ;)

Vaknade i morse och hade ont i halsen och huvudet, inge vidare.. :(
Vaknade tjugo över två, och sen dess har man typ varit vaken.
Elliot vaknade till halv fem och fick då komma över till våran säng.
Sov sedan till typ.. tio ?! Då klev vi upp och åt frukost och lunch.
Sedan gick vi ut till solen. Lill killen var super trött men vägrade att sova.
Åh, hatar verkligen när det blir så.. Han måste sova på dagarna, även om han oftast inte alls vill det. Annars får man det jobbigt framåt kvällen då han är super övertrött.
Jaja, efter att ha guppat och sprungit runt med vagnen här på gården gav jag upp.
Jag gick upp och la honom i sin säng, och där fick han ligga tills han somnade.

Jag kände mig så hemsk, och usel. Hatar när han gråter.. Men vad ska man göra ?!
Jag var inte alls pigg själv idag..
Ringde till Niklas och berättade vilken hemsk mamma jag var, och sedan ringde jag till min mamma. Men båda konstaterade att det var: okej. Jag var ju själv inte pigg, och han brukar protestera allt han kan och tillsist bara, pang. Så har han somnat.
Jaja, jobbigt var det för mig i alla fall.
Har ni mammor något tips när dom är griniga ?
Som när det är tänderna och dom är gnälliga, är ni hemma hela dagarna då ?
Eller ger ni dem alvedon och försöker ändå ?
Hur gör ni kära mammor ?

Anna tittade förbi, och gjorde mig sällskap medans lilleman sov i alla fall.
Och det var roligt, alltid lika roligt. Vi pratade, som vanligt, om allt mellan himmel och jord. :)

När Niklas kom hem var det tänkt att vi skulle äta lax och potatis, men vi blev lat och slängde ihop en hamburgetallrik bara. Sedan gick han ut och klippte gräset.
Tillsist kom han in och då hade vi fått besök av Helen & Jocke, och så lilla Izza såklart.
Kul det med ! :) Pratade om lite allt möjligt.
Izza var först jätte rädd för Elliot, alltså verkligen jätte rädd. Stackarn. Haha. :)
Men sen vart hon alldeles galen i honom. Pussade och pussade. ;b
Tänk när han kan leka med henne, hiih.

När dom åkt gick Niklas ut igen för att klippa klart.
Då passade jag på att bada Elliot, själv.
Men gick mycket bättre denna gång. Som tur var.
Hoppas det blir lite varmare i morgon.. För vart är sommaren ?
Det är snart Juli och det är inte riktigt varmt än ?! Hmf.

Får se vad det blir i morgon. Hoppas man är piggare då.
Så blir det säkert en tur in till Bollnäs.
Go kväll !

2 kommentarer:

  1. Jag funderar på om jag ska göra en rabarberkaka som syrran hade gjort när hon fyllde år. OCh kanske en kladdkaka med, det sitter ju alrig fel ;)

    SvaraRadera
  2. Det där med namn är ju så HIMLA svårt! :) Jag har faktiskt inte "bestämt" något namn än... Har nog "velat haft" 10 olika namn under graviditeten, haha! Jag får nog helt enkelt vänta tills hon kommer ut :) Men något lite ovanligare skulle jag nog tro att det blir iallafall :)

    SvaraRadera