torsdag 17 juni 2010

Bildbomb. ;)



Igår hade vi en hemmadag, för sotaren skulle komma hit. Som tur var kom Beatriz och lilla Emilio på besök. :)
Elliot hade ätit potatis och majs puré, och för första gången lite blåbärs puré. Och det gillade han !! Precis som sin pappa. ;b
Men lyckades inte hålla honom vaken tills hans kompis kom.
Så Emilio kröp runt och väntade på att sin kompis skulle vakna..
Och tillsist vaknad han, och gissa om Emilio blev glad. Han pussade och kramade sin vän, haha.
Lite senare tog han hans leksaker och kastade iväg dem, mumsade på Elliots nappar, och klämde han lite i ansiktet, haha.
Puss !!

Kläm !!

Kram !!


Godingar !! Världens sötaste goungar, hiih.

Sedan sa lille Emilio och Beatriz hejdå. Och så hoppades vi att vi skulle ses snart igen. :)
Framåt kvällen kom pappa och Tord och skulle hjälpa Niklas göra klart med veden.
Pappa hade med sig videokameran, yeeey !!
Elliot var lite grinig under kvällen och jag hade sån huvudvärk, så vi blev bara hemma.
Försökte mig på att bada Elliot, SJÄLV. Och jaa, det gick ju som det gick.
Till en början gick allt bra, tills jag skulle ta tvålen. Då försöker Elliot att sätta sig upp.
Och eftersom jag hade lite för mycket vatten i baljan fick han sig en rejäl kallsup.
Jag drar upp han i från badet, och försöker hålla mig lugn.
Men han började inte att andas på jätte länge !!
Fyy, vad hemskt det var. Men till sist hosatde han och började andas, väldigt konstiga andetag. Uscha. :( Han var till och med rädd för att ta nappen i munnen efter det.
Men jag provade ha ner han i vattnet igen, sjöng lugnt för honom. Och denna gång gick det kanon, skönt. :b
Idag har jag super ont i huvudet, Niklas kom hem efter en halvdag på jobbet. Han är också sjuk. Suck. Bara inte jag blir klen, det orkar och vill jag inte.
Var in till Bollnäs en snabbis idag. Mamma, jag och Jakob provade filmkameran, den var kanon !! Sedan åkte jag och lille Eli på ICA träffen och handlade lite.
Var även ner till Byn nu på kvällen och köpte frimärke, alvedon m.m.
Får hoppas saker och ting löser till sig.. Orkar inte så mycket mer nu..

2 kommentarer:

  1. Shit vad fina bilder nu måste jag oxå skaffa en ny kamera =) Emilio saknade sin vän idag och hoppas dom kan leka nästa vecka när vi kommer hem. Puss puss VI älskar Er

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte minnas att du har skrivit nått sånt, läser inte dagligen heller men mer eller mindre alla har ju gjort det så :) Som jag sa så är det ingen pik, bara ett konstaterande i och med första barnet.. :)

    SvaraRadera