måndag 28 juni 2010

Seperationsångest ?!

Eftersom att jag har lite att göra idag så sitter jag här och skriver lite..
Lilleman är jätte snorig, stackars liten.
Men för övrigt är han väldigt pigg.
Dock inte mamma Jenny.
Det man märker på honom är att han vill sova mer, så riktigt pigg är nog inte han heller. Han har ätit en hel burk potatis och majs idag, och typ en halv burk blåbär. Stora killen ! :) Han vill nästan inte alls amma längre.. Och ska jag vara ärlig är det tufft.. För mig alltså..

Det känns tungt i mamma hjärtat.
Han blev stor så fort.
Ibland får man för sig att han inte behöver en på samma sätt..
Att nu kan vem som helst "ta över"..
Men när det klarnar uppe i huvudet så vet jag ju att det inte är sant.
Jag är hans mamma, oavsett vad..

Har tittat lite på ett program som heter "Help Im a teen mum".
Och som med de flesta "unga mödrar" program så tycker jag att dom visar en fruktansvärd bild utav unga mammor. Gravida som röker (det är det ABSOLUT värsta jag vet), mammor som vägrar mata sina barn, mammor som ger choklad och kakor istället för mat, mammor som "slarvar" med barnen, lägger dem lite här och där osv. Det är inte denna bild man vill visa utåt, eller ?! Taskigt att visa dessa sidor, tycker jag. Nog för att det här programmet var bra, där blev dom övervakade hela tiden och sedan var det pedagoger, psykologer m.m. som började ställa krav och ge dessa unga mammor hjälp.
"Unga mödrar"tittade jag också på, verkar ha bytt tid ?! Var inte samma mammor som förut, och det var tråkigt.

Nu ska jag leta mig en bak-bok, och jag vet exakt vilken jag vill ha.
Leila bakar !! Vilken kvinna, såna godsaker hon ser ut att göra alltså.
Åh, jag vill baka !! Kanske en kladdkaka ?! Går ju alltid i, hiih.
Fast det slutar med att jag får äta allt själv.
Och jag äter verkligen upp allt då också. Och oftast spyr jag upp allt.
Tråkigt med sant. :b Haha.

Niklas, kom hem !!!!
Åh, "Det Okända" nu.. Bye så länge !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar