fredag 11 maj 2012

Benkis. ;)

 En sån effektiv dag! Pjuu! Klädde barnen och gjorde oss i ordning, for till Gärdet och hämtade ut lokalnyckeln, sedan vidare till Öppna. Träffade Evelina och köpte två Cars tröjor av henne till Elliot  Han blev så glad så! Då han tidigare under morgonen berättat för sin mamma att han skulle få Cars tröjor av Pim.. Jasså, du?! sa jag. Och han ständiga svar nu när han lägger till en extra bokstav på slutet är sååå sött, så som.. - Ja-a! Eller - Nä-ä Och väldigt ofta nu - Japp!!
For hem lagade lunch, diskade, la barnen, och sedan ringde Berit från mammagruppen med Elliot. Hon skulle köpa ett par skor av mig till hennes kompis. Så hon dök förbi.
Lilla Tindra hade plockat vitsippor till mig! Ååh, mitt hjärta höll på att smälta! Jag blir alltid så rörd, hiih. Gullungen!! Sen sa hon till mig "Du måste sätta dom i vatten", så stor dom blivit, våra små hjärtan!! Så nu pryder dessa fina blommor vårat köksbord, tusen tack Tindra!
 Medans barnen sov kom min mamma, så jag for och handlade.. Jordgubbar och lite sånt, över två hundra spänn blev den lilla handlingen.. Hm! Dyrt med jordgubbar nu tror jag kanske.. :P
Sedan hem. slängde ihop en sockerkaka. Sedan vaknade barnen och då gick vi till lokalen och städade den och pyntade. Även min mormor kom och hjälpte till. :)
 Elliot är så duktig han! Älskar att hjälpa till, lyssnar och är såå duktig!! Mamma blir så stolt.
 Elvira ville också vara med. Men, det är lugnast och ha den tjejen i vagnen. Så vi kunde vara snabba och effektiva! Hon klättrar numera upp i soffan själv.. Pjuu! Och sen går hon förfullt. Kastar sig ut med snutten i handen. Lätt att halka på den, men men.. Den ska med! ;)
 En lustig med söt liten sädersäla gjorde oss sällksap utanför fönstret. Han tittade in genom fönstret, alltså flög och stod stilla i samma höjd länge, som en kolibri! Knepig! :)
Jag och mamma sa att det var morfar som var och hälsade på oss. (alltså min morfar, Sven. som jag för övrigt skulle vilja döpa min son till, Sven. Tufft namn!) Men då tittade Elliot på oss som om vi vore dum i huvet, tog en majskrok och sedan stirrade han bort. Haha!

 Lite utav pyntet. Syns kmappt, men men. :) Rosa och fint! :)
Sockerkakan. :) Har gjort två tårtor också. Är så fånig och ska till och med göra tårtbottnarna själv.. Suck på mig! Men men, nu är dom gjord och jag är nöjd! Skulle gjort negerbollar.. Men de får vänta till i morgon bitti.
Bjöd familjen på mat då dom varit så snälla och hjälpt mig. Jag gjorde kyckling filéer, hemma gjord sås, egna potatischips i ugnen och så gurka och paprika (hade ingen sallad). Haha!
Elliot nya smeknamn på morfar: - Benkis!!
Huuuuuur SÖTT som helst! ;) Vart får han allt ifrån?! ;)

Ska glo hockey nu. :) Har tagit mig en välbehövlig dusch.
Sen ska jag bara sitta här och ivänta Niklas som äntligen kommer hem!! Inatt kommer han, typ tolv. Men ändå. Ääääääntligen! Tio och en halv dag ifrån varandra.. Fy tusan! Barnen har saknat sin pappa också.
I helgen är det förresten 6 år sedan jag och Niklas började träffas, den ni. ;)
Skrämmande vad åren gått....
Och att lilla Elvira blir ett.. Shit! :( Vart tar tiden vägen? Hinner jag med mitt liv? Hinner jag med mina barn?
Snälla sakta ner nu Gud. Vill hinna med!! Vill hinna njuta! Analysera! Ta tillvara på! Och minnas!! Jag älskar mitt liv just nu. Jag älskar tiden och stunden med mina barn, med min sambo, med min familj! Jag vill stanna här!! Så pausa nu!

God natt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar