lördag 5 maj 2012

Mobackes, shopping och Elvira tar långpromenad. :)

 Myste runt på Mobackes i detta regnrusk. :) Med oss hade vi "nunnu" & "gamm". Myspys!

 Fyndade mycket mer än vad det var tänkt idag.. Vet inte hur vi ska ha råd att ha kalas och sedan åka och shoppa loss i England.. Nedrans shopping-fingrar!!
Elliot fick en ny regndress, vilket var behövligt! Fin och stolt blev han. :)

 Detta söta lilla "fågelbo" hittade jag dyrt, men kunde inte motstå. Ska dekorera Elviras rum!! :)
 Två jabadabado spadar fick barnen av sin mormor. Elliot fick välja själv.. valde såklart den rosa. ;) Sedan valde Elvira, och hon tog en grön.
 Elviras mormor tycker att mamman klär henne för kallt, så då investerade hon i en fleeze tröja åt henne. Haha, tackar! :)
 Elliot fick prova dom här stövlarna, sen vägrade han att ta av sig dom. Så dom följde med hem. ;) Ett bra fynd! Och han behövde ett par nya, så de så.
 Elvira fick också en regndress, såklart. Och lika ska det vara! Mina små älsklingar. :)
Oooh, vilken donna! ;) Morfarn hittade min eller systers gamla finhatt. Hiih.
Elvira har gått som bara den idag. Genom hela köket. Och sedan genom vardagsrummet, hos mormor och morfar. Vi har varit där hela dagen. Åt super god mat där, lax, potatis i ugn med rödbetor och bladspenat och så någon kall vitlökssås. Muuuuums!
Barnen var lite bråkig på hemresan och vägen in från bilen.. Jag bär och kånkar så jag har sån mjölksyra i armarna när jag väl kommit fram till dörren så får knappt upp hemnyckeln.. Pjuu! :P Inte lätt att vara "ensamstående" tvåbarnsmamma..
Elliot ville inte gå in, medans jag jagar honom smitter Elvira ut. Båda as förbannade över att inte få vara ute och leka med traktorer och krattor och allt vad det nu är..
Nu sover dom. Jag har lagt ut lite grejer på Köp och Sälj.
Får se om jag orkar lägga ut bilder på Elvira till tidningen. Kanske hinner i morgon också. :P Tröööött. Funderar på en dusch i pausen till hockeyn. Sen blir det nog pop-corn och hockey, eller mormors (min mormor) mannagrynspudding med saftsås. :)

Godnatt allesammans! I morgon tror jag vi tar och frisserar lill prinsen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar