tisdag 1 maj 2012

Utepyssel. ♥♥

Denna dag åkte Niklas upp på sjukhuset för att få nå annat pencillin. Det gick inte med Elliot. Han vägrade, skrek, spotta ut, höll på spy.. ALLT! Och det var verkligen vidrigt! Elvira fick ju med smak iaf. Jaja. Där blir man ju aldrig prioriterad och allt tar en sån tid!!
Jag lagade lunch och la barnen medans.
Sen kom mamma hit och satt med dem (dom sov) så vi kunde åka och stor handla.
Och stor handling blev det, brände lite mer än 1500:-
 Barnen sov när vi kom tillbaka, så mamma hade suttit ute och solat och sen plockat ihop lite i köket åt oss. Skämmer bort oss lite sådär. ;) Hiih. Pratade lite allmänt.. bland annat om stackars Pär.
Fattar inte att man inte ska kunna gå hem själv i denna lilla stad. LILLA Bollnäs. Alla känner alla. Ändå händer det.. Bara mer och mer, och oftare och oftare. Åååh, det räcker nu!
Elvira vaknade iaf först, så då fick hon pencillin och sedan fick hon gå ut med mig och Niklas. :)

 Ute på upptäktsfärd. Allt är spännande! :) Mysigt och ha henne med. Vi planterade en blomma som mamma fått över. Jag har inte hunnit köpt en, men vill verkligen iväg och handla de nu. Älskar blommor! Även om jag tar död på dem. :/
 Men Elvira är ganska omöjlig, och motsattsen till var Elliot var när han var liten. Alltså hon stoppar allt i munnen. Man måste ha en sån koll, heeeela tiden!
Så gjorde aldrig Elliot. Han stoppade aldrig något i munnen. Han var alltid skeptisk. :P
 Elvira åt lite grus som hon hittade inne i förrådet. Vi har det där i en hink så vi kan sanda vintertid. Mums mums...
 Sedan smaskade sötnosen liten blomjord medans jag höll på att fixa med min blomkorg.
 På bilden ovan är hon nysiken på vad pappan gör...
Han borrade hål åt mig i byrån. Till porslinsknopparna! :D
 Här är en utav Elviras ett års presenter. Ett litet hörnskåp. Såå nöjd blev jag!! :)
 Byrån klar!! Den var svår slipad och ganska svårt att få bort handtagen. Men nu så, är den fin också! :)

 Pysslade på tralldäcket, på en hylla vi har där. Här är även den stackars lilla blomman som blev över för min mamma. :)
 Sedan fikade vi lite på bron. Behöver jag säga att livet är för underbart nu?! :) (förutom sjukdomar och förkylningar)
 Söt viran myser på. :) Hiih. Sedan gick vi in och började med maten, och väntade på att sjusovaren till storebror skulle vakna. :P
Elvira sitter och ropar på Maja. "Jaajjaaaaa!" S Ö T U N G E ! !

Myste efter maten ner oss i soffan och kollade på Hockey. Sverige-USA.
Och Sverige har ju fått en kanon start.. ELLER?! Suck. Hoppas de går bättre i VM. Annars kommer det vara två hysteriskt skrikandes föräldrar här hemma. ;) Haha.

Niklas har åkt och jobbat igen.. :(( Snyft!
Trots att han är febrig och sjuk. Jag känner mig också sämre idag, såå typiskt. Men men! Jag SKA klara det här. Blir själv länge denna gång, nästan två veckor.. :( Han kommer hem till Elviras födelsedag.. Så måste fixa inför kalaset själv också. Sköta pencillinet och brottningsmatcherna själv.. Buhu, stackars mig. Nej då! Känner mig taggad till att även försöka klara denna utmanning. Håll tummarna för mig!
Trött idag. Så blir tidig kväller.. Ska försöka iaf.  Godnatt! :)

1 kommentar:

  1. Vad söt hon är lilla Elvira :)
    Skönt att dom piggnar på sig! HOppas ni fick något som går i Elliot med så han kan bli frisk med!

    Vad duktig du är som pysslar på! Kom hit och dona lite med vettja, har massvis som jag vill ha gjort ;)

    Hoppas vi kan ses snart någon dag, vi saknar er!
    KRAM

    SvaraRadera