söndag 27 maj 2012

Om mig då.

Ja, jag kanske inte mår som allra bäst just nu. Jag kanske inte är trevlig alla gånger, jag kanske surar för mycket, funderar för mycket, bryr mig för mycket osv.
Men alltså, man försöker ju konstant hålla humöret uppe. Tycker jag nästan alltid är glad, trevlig, tålmodig osv. Fast att jag aldrig får sova en hel natt, fast jag får kliva upp tidigt varje dag, fast jag springer och plockar, städar, torkar och sköter unngar hela dagarna..

Det kanske är det som är felet.. Att man alltid försöker så himla mycket, att man anstränger sig så hemskt för att alltid verka glad. Man kanske måste få sura ner sig, deppa ihop, gråta/skrika/slå vad nu var och en gör för att nu kunna resa sig, starkare än var man var innan. Resa sig och börja om på nytt. Gladare, starkare och en upplevelse/kännedom rikare.
 Eftersom mina p-piller, Cerazette, eller hur dom nu stavas, är nedstämande och kan göra en deprimerad osv. Så har jag nu valt att sluta med dem! Jag hoppas jag kommer kunna tänka klarare.
Kunna vara positivare! Vara lite mer mig själv igen..
För jag har tappat mig själv under resans gång.. Jag vet faktiskt inte vem jag är längre.
Niklas säger jämt att jag är så negativ. - Men jag är sån! Fräser jag tillbaka.
Men... Njaa, jag vet inte.. Är jag verkligen sån?!
När tappade jag mig själv?! Vart på väggen förlorade jag mig själv?!
Får hoppas jag inte är helt förlorad, bort tappad..
För då kommer jag förlora människor runt omkring mig.


4 kommentarer:

  1. Du är en jätte fin människa Jenny kom ihåg de!:) de blir nog bra till sist ska du se:) kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Du är en av dom starkaste och gladaste människorna jag någonsin mött! Man får må dåligt, man får vara ledsen och man får vara arg. Ingen människa kan vara glad 24 timmar om dygnet år in och år ut! Mycket av det du skriver känner jag igen mig själv i, jag tror man ibland har alldeles för höga krav på sig själv! Jag har fått början till magsår pga sömnbrist, stress och för mycket kaffe. Kan inte bara slappna av utan måste hela tiden försöka hålla det städat hemma och så fixar man allt på sena kvällar ist för att sova när man har chansen :( Hoppas du snart känner dig som dig själv igen och att det var minipillren som var orsaken! Jag äter samma men har än så länge klarat mig från deppigheten *peppar peppar* STOR KRAM TILL VÄRLDENS FINASTE MAMMA!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår EXAKT! Därför jag slutade med mina p-piller och för mig vart det bra. Kände mig mycketgladare och mindre stressad efter bara någon vecka utan mina piller.
    OCh Sen vart det visst en bebis med ;) haha.
    Hoppas det blir bättre :D

    SvaraRadera
  4. Positivt att du reflekterar över hur du är och söker orsaken.. Det viktigaste är juatt du snackar med dina närmaste om det så dom vet att du har det lite motigt och kanske behöver lite "slack" och förståelse för det du känner. Vi män är generellt dåliga på att tyda våra kvinnor och deras hormoner :-).. Men snackar ni om det så blir det lättare

    SvaraRadera