söndag 27 maj 2012

Morsdag med marknad och mys!

 Elliot sov ju som sagt hemma hos sin mormor, morfar och morbror inatt, då det absolut inte gick att få med honom hem igår. Haha. :P Jag och viran gjorde oss klara och åkte dit.
Här är hon ute på promenad i sina nya hängselbyxor som hon fick av sin moster i ett års present. :) Såå sött!
 Här bär hon även med sig gammelsmurfen, som moster vann när vi var i England (Brighton).
Efter lunchen åkte jag och viran och handlade åt mamma.
Sedan gick vi upp till Malin och Linus, så vandrade vi ner mor marknaden. Efter vägen mötte också Maria och lille Sixten upp oss.
 Gick marknaden, Malin kastade lite pil. Det var verkligen suuuuper varmt idag!! ;) Svetten rann, men vad gör väl de. ;) Värda lite glass var vi iaf. Så bänkade oss på torget ett tag. Super gott, skönt med skugga och så sjukt trevligt att prata och umgås!! :)

 Gudomligt gooood glass!
 Linus och Elvira mumsade Mariekex. ;) Hiih!
 Gick sedan den långa biten till Coop hem med henne. :) Tror båda har rejält solbrända axlar. ;D Haha! Men lätt värt! Trevligt värre, tack fina flickorna! :)
 Elvira har snott brorsans keps, och verkligen spriiiiinger iväg! Busan! ;)
 Efter den goda middagen åt vi jordgubbstårta. Eller dom andra. Jag hade så sjukt ont i magen så stod över. Inte roligt att min älskade magkatarr är tillbaka, verkligen tillbaka!! Aj aj.
 Barnens mormor och Elvira väntar på sin tårtbit. :) Förresten, grattis på Morsdag lilla mamma! Jag älskar dig!!
 Pappsen, med en alldeles egen tårtbit som han fått med sig hem från sin mamma. Han var dit med en blomma efter jobbet och fick då en tårtbit. ;) Hiih.
 Elliot är noga med att jordgubbarna inte ramlar av. Och dom ska helst ätas först. :)
 Gott gott!


 Njuter i solen. :) Tittade på nå gamla fönster, bakom mig där i lekstugan. Ska göra i ordning dem senare i sommar. Kul med pyssel!! :)

Mammas fina lilla tjej!!
Elliot ville inte med hem idag heller. Men lyckades locka hem honom med lite äpple. Haha. :P Dom var ganska svår att få och sova ikväll. Elliot verkar blivit super mörkrädd. :/ Och Elvira hatar verkligen sin säng! De är inge nytt. Hon kan inte sova där. Och det är bara så.
Ett eget rum skulle hon behöva!! Hon sov inne på Elliots rum inatt, sov ända till tjugo i nio. De händer aldrig annars!
Vi behöver större boende!! Gode Gud, ge oss nånting nu!!
Är skit på tv:n. Tröööökigt och vara själv om kvällarna..
Så får se om jag sitter här eller lägger mig..
Godnatt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar