onsdag 9 maj 2012

Sjukhuset & grävmaskin

 Förmiddagen tog jag med mig mina små upp på sjukhuset. Enligt doktorns order skulle Elvira ta en sänka så vi får bekräftat att lunginflammationen läkt ut. Även jag fick göra en sänka då jag har sån öronvärk. Men sänkorna visade ingenting. Dock var en sjuksköterska så snäll momt mig och kollade i mitt öra i alla fall, och kunde konstatera att jag var väldigt röd och inflamerad. Så jag fick utskrivet nånting mot örat. Sköööönt! Hade mycket öronvärk som barn, kan inte minnas att det var så här hemskt, ont och drygt.. stackars lilla mig! ;) Haha.
Mycket pengar som gått på mediciner och pecilliner denna månad.. Synd då vi just denna månad drar till England. Men men.. Får skrapa ihop de små kronor man har kvar, och hoppas det räcker för en lyckad London resa. Det vet jag att det blir oavsett pengar! Börjar längta nu!! :)
 Barnen var jätte, jätte duktiga på sjukhuset. Blir så stolt. Leker lungt och snällt. Inge bråk och skrik och trots. Älskar när dom är så! Ser andra tittar lite smått avundsjuk, då blir man mallig. ;) Haha! Sen nästa gång är det jag som tittar avundsjukt på barn som sköter sig när mina har sina utbrott. ;) Haha.
På tal om utbrott.. vår dotter Elvira.. Oh my God! Hur ska man palla den lilla tösabiten?! Vilken vilja. Vilken ilska! vilket humör?!
 Åkte hem och gjorde lunch. Barnen började då bli trötta, så var gnälligt och stressigt.
Dom somnade sött, och jag bäddade ner mig i soffan med Ipren. Får inte ta öron grejset förän ikväll när jag lägger mig.. Längtar!! Så tog ipren, nässprej och sinova och la mig.
När barnen vaknat åt vi mellis. Sedan klädde vi oss och dumpade Elvira på Ren medans Elliot fick och ville följa med mig och handla. :)
Elvira var så gnällig, trotsig, stretig.. alltså man fick inte byta blöja på henne, inte klä henne och inte spänna fast henne i bilstolen. Ghaa! Bråk-stina!!
Här sitter Elliot i grävmaskinen med morfar. :) Lycka!
Hiih. Sen framåt kvällen kom Danne (hans grävmaskin) och skulle gräva upp grannen Pärs gård, och då var Danne snäll och lät Elliot sitta med och köra.
Min bror filmade. :) Hiih. Vilken lycka för denna lilla grävmaskins-älskare!!
Pappa Niklas blev ledsen när han fick missa detta. :( Och självklart känns det tungt även för mig. Barnen har frågat upp pappa. Han har nu varit borta i snart nio dagar. :(
Saknar honom!! Det gör även barnen! Men men, vi får en helt underbar vecka i London tillsammans. Och det ser vi framemot! Ska njuta varje sekund! :)
Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar