torsdag 24 maj 2012

BVC - Utedag - Skoköp

 Försöker fånga lill virans lockar! ;)
 Idag startade dagen tidigt. Halv fem i morse vaknade Elvira. Efter lite om och med så somnade hon tillslut om med lite vällling.. Men en annan då.. ?! Hm. Visste att vi skulle vara på BVC nio, och lite små nervös över att missa de osv. Så.. Njaa, låg halv vaken och strax före sju gav jag upp och klev upp. Men inte ens är jag kliver upp i tid har vi gott om tid på oss. Alltid stress. :P Haha. Men försökte ta det rätt lugnt. Elliot som vaknade först, vi myste länge. Sen sov ju lill viran till typ tjugo över åtta. Så de blev lite brått! :P
Till BVC och hon fick ett års sprutan. :( lill snuttan! Log först så snällt och glatt mot läkaren och våran sköterska Lisa. Men hon skrek bara en liten stund. Gick snabbt över som tur var! Hade Elliot med också, hade tänkt lämnat honom för han är så rädd för "det där stället", haha. Vägrar gå in i dom där rummen. :P Men det gick bra. Han lekte oberört på golvet med några bilar. Skönt! :)
Åkte därefter hem till min mamma och pappa. Både var hemma. Mamma hade slutat nio och pappa är sjuk. Lekte ute i lekparken med William, lille Oliwer låg och sov, dom var där med deras gammelmormor. Trevligt och träffa dom små sötnosarna!
Sedan åkte vi hem, lagade lunch, barnen sov. Jag gick ut och satte mig. Vågar inte visa allt för mycket av vitfläsket. :P Haha.
Sen TAPPADE jag MOBILEN!! GHAAAA! Jag har INTE råd med det nu! BUHUU! Hela displayen är i tusenbitar. :,(
 När barnen vaknat, städade vi lite. Mycket städa nu! Dammsuger varje dag ju. Dras in så mycket gräs när man springer ut och in. Men jag ska INTE klaga! Helt underbart med denna strålande sommarvärme! Åt tidig lunch, då jag ville hinna ner på stan och köpa skor till barnen.
Bestämde träff med Caroline på Renbron, utan barn var hon. Så knallade vi ner på stan. Hittade skor till Elliot, och Caroline hittade skor. ;) Sedan gick vi och möte Linus och hans pappa David. :)
 Barnen fick springa runt och busa! OCh gud så underbart det är och kolla på deras härliga små leenden. Vilken lycka! Elliot kopierar i stort sett allt som Linus gör. ;) Hiih. Små grabbsen!



 Glass är ju ett måste i denna härliga värma! Så det blev en idag också! ;)
Grabbarna sitter så duktigt och snällt. :)
 Elvira smakar också. Tror hon känner av sprutan. Grät en del när jag klädde henne innan vi gick. Gör SÅÅÅ ont i en annna också!! Hon har ju börjat sagt: "Aj", hon också. :(


 Trötta tjejen myser med snutten! Världens snällaste gullunge!!
Gick hemåt, pojkarna sprang som små vildar.. Pjuu, svetten rann på en annan. ;) Haha!
Stannade på Karlslunds badet och lekte i lekparken. Då kom Malin, Jimmy, Liam och Linus. Supertrevligt!!! :) Fick man prata lite med dom också!
Haft ytterligare en helt fantastisk dag! Underbar! Tack! :)
Jätte dålig bild. Tagen med en misshandlad mobilkamera, utan blixt. Men detta är Elliots Blixten sandaler, som han blev jääääätte nöjd med! Och så en liten "macklåda", Elliot villa ha sina äppelbitar i den. PERFEKT! Hittade den på rea, hiih. 29kr eller nå! Katchiiiiing!
Jag som stod och tänkte innan vi gick (medans jag skar äpplena) att han skulle behöva en låda som var lite roligare en vra plast matlådor och ha frukten i.. Och så hittar jag denna. Yiiihoo!

Har duschat nu. Båda barnen, Elliot skrek mest. Han var sååå trött. Sen kvällsfika. Han skrek mest då också. Skinkan ramlade av, Elvira försökte ta hans macka, det ena med det tredje.. Stackarn. Tillsist sprang han själv till sängen och försökte klättra i.. Snacka om trött!!
Båda sover nu SÖTT. :) Jag ska sätta mig vid tv:n. Sen blir det sängen. Bra mör efter långpromenaden. Får se vad morgondagen har att bjuda på!! :)

Godnatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar