fredag 18 december 2009

Barnmorskan, och -20 idag.

Vaknade i morse och tänkte hoppa in i duschen, men glöm de !
Det var så fruktansvärt kallt att jag inte kunde klä av mig och hoppa in i duschen.
Jag trippade isället in till Niklas och väckte honom och sa att det var så kallt.
Han var trött, så tog ett tag innan man fick upp honom. Men tillsist klev han upp och sedan ropade han nere i från köket: Det är 20 minus grader ute !
Inte konstigt att det var kallt i kåken. ;o Fya !!

Efter att vi eldat en stund och ätit frukost gick Niklas ut för att starta bilen, så den skulle hinna bli varm, för 10:00 skulle vi vara hos barnmorskan.
Men bilen ville inte snurra igång, typiskt !!
Men min älskade pappa kom och räddade mig, som alltid. ;) Hiih.
Så nu har vi investerat i ett nytt bilbatteri. Pengar som man egentligen inte alls har den här månaden, men men.

Och hos barnmorskan gick det bra, gått upp ytterligare ett kilo. Oj oj, sånt känns lite tungt. Men allt ska bort till våren ! Förhoppningsvis är det ju bara den lilla, eller kanske stora, vad vet jag, som växer så då är det okej.
Sen har magen växt 2 centimeter till, så nu räcker det snart med den också. Annars spricker jag nog snart..

Meddans Niklas bytte batteri släpade jag med mig min syster till A&H, men det blev inge shopping.Men tack ändå gullsyster. ;)
Det var bara så, ursäkta, äckligt mycket folk. Och alla är som galna den här tiden. Dom kan inte köra bil och inte bete sig normalt. Usch, usch !

Nu har jag och älsklingen tänt hundratals ljus, och så eldar vi i både köket och vardagsrummet. Jenny saknar dock sina chips, men jag får suga på julmusten, för de har vi i alla fall hemma. Haha.
Vi ska även sova nere i soffan i natt, så vi kan elda hela natten. Myspys !
Ska försöka leta en film nu, sen blir vi fast här i soffan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar