måndag 21 december 2009

Julpysslat lite på bloggen


Haha. Ja, nu har man äntligen fått hjälp av syster med bloggen. Så nu ser den iaf liiiite bättre ut !

Har även försökt fått in lite julkänsla i bloggen. Hittade dock ingen bild på mig i tomteluva. Men bild på mig och sys sen förra nyåret, syster som liten nisse och brorsan som tomte. Och sen jag och Niklas i fjällen. Så lite vintrig blev bloggen. :)


Har lagt ned plugget, är så trött i huvet. Eller ja, känner mig snorig och förkyld. Men men, inge mer C-vitamin blir det iaf, för fy vad äckligt det är ! Tog lång tid innan jag fick i mig den drycken.


På vägen in till Bollnäs spelade jag julmusik förfullt. Älskar julmusik !

Men jaa, blödig som man är nu under graviditeten så började jag stor böla, och det var redan svårt att köra bil i snöyret, så det hjälpte ju inte sikten direkt när det började strömma ut tårar ur ögonen. Vet inte varför det blir så.. Jag tänker nog för mycket på allt. Tex. på morfar, han är otroligt saknad och det märks verkligen av när det blir jul. Sen tänker jag på farfar nere i Stockholm, som verkligen inte vill vara med oss, men han är ändå själv. Och ingen ska behöva vara själv vid jul, men men.

Sen började jag gråta idag när det var fullfart på lillen i magen. Snacka om att jag är tragisk, haha. Men det är så mysigt och jag blir så lycklig. Fast ibland gör det riktigt ont och sen så är den ju snart ute, då kommer jag sakna dom där sparkarna. Men men. :)

Grät även lite när jag var ut och läste Malins blogg, så fruktansvärt och jaa.. Det är orättvist !


Men nu kollar jag på Jul med Ernst, och det är mysigt ! Det brinner även i våran kamin, så mysstämmningen är på topp ! Får se om jag orkar göra ett ryck med pluggningen sen igen. Annars blir det snart sängen, för jag har sovit super dåligt inatt.

1 kommentar:

  1. Du och din syster står nog varandra lika när som jag och Mimmi gjorde. Ta vara på tiden med henne, man ska aldrig ta något för givet. Man blir verkligen så avunsjuka på alla som får ha sina syskon kvar och kan vara lyckliga vid jul. Själv känns allt bara totalt värdelöst, man vill inte nått.
    Tack för alla värmande kommentarer iallafall, det betyder mycket <3 // Malin

    SvaraRadera