torsdag 17 december 2009

Mindre än 7 veckor kvar nu..

Ja, den här veckan är jag inne på vecka 33. Så mindre än sju veckor till förlossning nu. Jag går runt och tittar på vagnen och alla bebiskläder, längtar så otroligt mycket !
Känner mig även tung och klumpig, så ska även bli skönt att bli lite lättare snart. Och jag vill ju se hur den ser ut, få hålla i den, se vem den är lik och vad den ska få heta. :)
I morse hade jag riktigt ont i magen, den lilla höll på att spela Ping Pong med mina inre organ, aj.

Igår bar jag ved själv, så fick skäll av Niklas.
Sen på eftermiddagen åkte jag in till Bollnäs i snöstormen, då fick jag skäll av pappa. Sen höll han mig inlåst i Bollnäs tills stormen var över.
Hiih, han är så söt min far.

Har precis skickat in examinationsuppgiften, hoppas den duger. Blev inte riktigt nöjd, men det är man ju aldrig.
Niklas kom hem från Stockholm igår, men jobbar lite idag också..
Ikväll ska vi storhandla och eventuellt julstäda.

Min syster är på hslkbanan idag. Är lite avundsjuk, det var så himla roligt och åka där och sladda.
Och förresten så var det nyss jag var där, och nyss jag tog körkort ?! ;o
Kan ju inte vara lillasysters tur redan nu.. Men det är de.
Tänkte på de när jag hämtade henne i Arbrå för några veckor sedan, när hon kom ut i kommundräkten. Hon såg så vuxen ut.. Och hon är ju min lilla, lilla syster.
Haha. :)

Nu håller jag på att vika tvätt, tvättar ytterligare en maskin, ska byta sängkläder, byta handdukar, sedan är det kanske dags för lite mat.

Håller fortfarande på att fundera över hur jag ska göra med skolan.. Jätte jobbigt tycker jag det är. Många som säger nu att jag är värd att vara ledig, och det är värt att vara hemma med de små. Och det förstår jag verkligen. Men ändå..

4 kommentarer:

  1. Tack :) Hehe. Ja den va inte gigantisk och klumpig :P Jo jag fick lite bristningar på slutet alldeles nedanför naveln men det är smällar man får ta :)

    SvaraRadera
  2. Snällt det låter när du kallar den lille för "den" ;) hihi. Jag börjar bli stor jag också sörru, dock inte på det sättet som du är nu ;p Tycker du ska vara ledig helt från skolan och bara vara hemma och njuta av tiden med den lille, tiden kommer gå så fort ändå. :)

    SvaraRadera
  3. Ja, alla i släkten kollar flitigt in önskelistan :) hihi. Jag älskar Lindex! Dom har så bra kläder :) Är alltid inne och kollar deras hemsida om det kommit in nå nytt så kan man gå ner på stan och köpa det sen :P Hihi

    SvaraRadera
  4. Faster är nyfiken på vad ni funderar på för namn! Ta hand om er och hälsa bebisen, katten och min söta lillebror!

    SvaraRadera