tisdag 22 december 2009

Det är aldrig roligt att bråka med dem man tycker om..

Ja, jag började min morgon ganska så tidigt.. Har sovit fruktansvärt dåligt i natt, så mitt humör var inte alls på topp denna morgon.
Det var ganska kallt här i huset så tänkte börja med att göra eld.
När jag sitter där och strävar på med tändaren och tidningar och jaa, det mesta.. Så hör jag lill Maja hålla på inne vid kattlådan. Så jag skyndar mig upp (vilket inte går så jätte fort och smidigt pga min storlek just nu) och börjar springa mot toaletten, men krockar med knäet i vedlådan. Vilket gör mig så förbannad att jag satte mig ned och försökte gråta, men ack.. Det gick inte för att jag var FÖR arg.
När jag väl tar mig in på toan har Maja bajsat utanför lådan (som vanligt), men jag lyckas knuffa in henne så lite hamnar i lådan. Andra gången jag går och kollar till henne har hon ÅTERIGEN rullat in mattan med bajskorvarna. ÅH, Jenny fick (mycket milt sagt) DAMP.

Jaja, sedan skyndade jag mig att äta frukost och starta bilen. Var ut och tog några bilder med systemkameran, ´var så otroligt vackert ! Men inte visste jag att det var så kallt som det var, det anade jag lite väl sent. Men men, sedan skyndade jag iaf in till Bollnäs.

Har haft en kanon mysig dag där med min familj. :)
Min älskade syster började med att göra naglar på mig, såå snyggt ! Är super nöjd.
Sedan la vi oss och vila, hiih. Sen blev det middag och eftermiddagen spelade jag, sys, mamma & pappa spel. Super kul !! Och sedan kollade vi på Sunes Jul. :)

Jag och syster har också tjuvtränat lite, men bara liiiite inför morgon dagen.. Hahah !!
Vi satt nog och kastade tärning i en halvtimme, om inte mer.. Måste ju få in tekniken så vi tar hem alla paket imorn.
Men detta är dock en hemlighet, ingen får ju veta att vi "fuskat". ;)

Skyndade mig sen hem till Niklas som kommit hem från Stockholm.
Och så gullade jag lite extra med Maja. Jag var sur länge, men jag tycker ju så mycket om henne trots allt. Hiih. Ska köpa tonfisk till henne imorn, vilket hon älskar.
Han är nu nere och dricker öl och eldar, meddans jag är så trött så tagit med mig datorn upp till sängen och nu hade jag tänkt sova.
I morgon ska jag kliva upp och duscha och göra mig fin, sen ska vi in mot Bollnäs och handla.
Inte nånting man ser fram emot.
Hysteriska människor i massor, uscha !! Fattar inte varför inte folk tar det lugnt och njuter nu när det är jul, och man ska vara och ta hand om dem man älskar.

Så tänk på det.. Ta det lungt, och njut av tiden tillsammans. Stressa inte, för man brukar hinna allt ändå, och sen om man nu inte hinner allt, så är det nog inte hela världen.
Fånga Dagen. :)

1 kommentar:

  1. Vi kommer vara i toppform ikväll ;) haha.
    Du, imorse när jag och mamma var och handla var det en gubbe, säkerligen pensionär som hade så bråttom att han nästan körde över mig med kundvagnen! Han sakta inte ens ner fast jag stod där. Jag vart så jävla förbannad, hur fan kan dom ha så jävla brått? :p Tar man det lungt så hinner man (och orkar!) mycket, mycket mer!

    SvaraRadera