fredag 4 december 2009

MVC, Graviditetsvecka 31 & stan

Idag klev jag upp, tog en dusch och sedan bar det av in till Bollnäs.
Var in till min barnmorska där jag fick väga mig, mäta magen och lyssna på bebisens hjärtljud. Så himla mysigt varje gång !
Jag hade gått upp ytterligare 1 kilo och magen hade växt 3 cm till.
Jag berättade över att jag fortfarande är så öm i mitt högra revben, så hon tryckte på magen och kände att barnen redan vänt sig med huvudet neråt så det är fötterna som sparkar på mitt revben, och så har han/hon legat i många veckor nu. Bara den inte planerar att titta ut snart, lite till får han/hon lov att vänta. Gärna till efter jul iaf. ;) Men längtar efter han/hon det gör jag verkligen !

Sedan åkte jag hem till mamma.
När mormor och min syster kommit så åkte vi ned på stan för att kolla in den nya skoaffären.
Blev dock några extra affärer, och sedan när vi ansåg klockan blivit mycket så gick jag och mamma på Systembolaget och jag fick handla för första gången sedan jag fyllt tjugo. Hahah.
Sedan blev det Rusta, Elgiganten och ICA kvantum. Köpte "Flickan som lekte med elden och Arbrå pepparkakor". ;)

Håller nu på att laga Fredagsmiddag tills min sambo Niklas kommer hem i från Hudiksvall.
Det blir potatisgratäng och biffar. Resten av kvällen blir lugn, det blir Idol och kanske en film. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar