söndag 20 december 2009

Julbak med mamma & syster

Måste börja med att säga att jag har nu, från och med igår, haft körkort i två år. Så min prövotid har nu gått ut, wiiie ! Hiih. Förresten, Frida har också haft sitt körkort två år nu. Grattis till oss !! Hiih.

Idag klev jag upp i tid och åkte in till Bollnäs. Där gjorde jag och sys en shoppinglista över allt vi skulle handla till vårat julbak.
Då åkte vi först till Dollar, där jag skulle ha bakplåtspapper och lite annat.
Sedan blev det Coop, där vi handlade en massa blockchoklad, mandelmassa m.m.
Sedan skyndade vi hem till mamma & pappa.
Brorsan stack till Järvsö med Anton och pappa var mer intresserad av skidåkningen på tv:n. Så vi flickor bakade själva, lika mysigt de ! :)
Det tog hela dagen, men det var roligt och gott, så det här blir tradition. ;)
- Arrakspraliner
- Marsipangrisar, doppade i choklad
- Choklad med nötter och marsmallows (vet inte vad jag ska kalla det)
- Kola
- Knäck



Sen när jag skulle skynda hem och hämta Niklas var det nästan snöstorm, igen.
Så mamma och pappa tvekade länge innan dom tillsist vågade skicka iväg mig.
Var lite läskigt att köra hem, men det gick sakta men säkert.

Hämtade Niklas som varit hemma och sköt om huset, och åkt lite skoter med grabbarna Hedlund, Ström, Nilsson, Lind & Skoterhans.
Vi åkte iväg till Niklas mamma & pappa på lite middag. Blev där hela kvällen, men även de var trevligt.

Nu har jag letat fram studieböckerna, ordnat lite inför imorn.. Tänkte försöka göra klart den där j*vla grejen, slutrapporten, eller vad det heter. Är så fruktansvärt less på skolan och allt plugg, usch !! Ska skynda mog och skicka in ansökan om studieuppehållet. Så kanske det känns lite lättare igen.

Nu ska vi kolla på Coyote Ugly, och sen blir det den efterlängtade sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar