måndag 14 december 2009

Gårdagen och så idag då..

Lördag.
Mamma, mormor, syster, bror och Anton kom hit till Rengsjö.
Vi åkte till Hembygdsbyn för att ta en fika och titta lite på allt mysigt där, men det var tyvärr stängt. Så då åkte vi till Majas istället och där var det fullfart och massa människor. Vi blev erbjudna julgröt, men vi tackade nej och kollade på alla fina saker istället. Jag och mamma handlade nån duk och nån tomte.
Sedan åkte jag och Niklas hem och slängde i oss lite lunch, sen bar det av till Bollnäs. Jag och syster tog bilen till MM och Karlssons i jakt på present till våran 7-åring Filip. Tog ett bra tag innan vi hittade något, sedan skyndade vi hem.
Sen slängde jag in min syster och min bror i bilen igen och så bar det av till Kilberg och lilla mormor.
Där blev det pepparkaksbak. Våran älsklingstradition. Och mormors supergoda hemmagjorde pepparkaksdeg, tror jag åt mer än vad jag bakade. Haha !
Kvällen spenderade jag med middag hos mor och far, sedan blev det popcorn och mys framför tv:n med hela familjen.
Niklas befann sig på Tuppz med hans firma, de åt julbord och tittade på Barbados.

Söndag
Idag släpade Niklas in våran julgran, hade dock tappat bort belysningen så granen fick vänta ett tag.
Istället åkte jag och min familj till Söderala, till min kusin, hennes man och alla barnen. För Filip fyllde 7 i fredags. Så där blev det tårta och massa prat.
Niklas åkte istället in till Bollnäs för att handla julklappar, eller ja.. Han hade bara mig kvar. Hiih, spännande !

Nu på kvällen lagade vi mat och åt framför tv:n. Mys !!
Sedan hittade vi belysningen så då blev det dags för granen. Och jaa.. Det var svårare än vad man minns det. Och jag hade ont i ryggen och var trött, sur och grinig. Men det gick tillsist. Och granen ser i allafall ganska fin ut. Har lagt dit alla paket under granan, och det blir såå mysigt. Jag älskar julen !!

Nu försöker jag samla mig för att ta tag i allt plugg. Men jag får så lätt panik nu förtiden, och då kommer jag ingen vart. Jag måste försöka fixa det här så jag får ta jullov och slappna av när det blir jul och nyår. Jag ska fixa det här, jag måste det ! De är bara så.

Niklas har precis åkt.. Det känns tungt. Men men. Måste hålla humöret uppe annars blir det bara värre för honom, han tycker själv att det är så jobbigt att behöva åka.
Nu ska jag rycka upp mig i den lilla kragen som jag har och ta tag i det här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar