tisdag 15 december 2009

En snöig Tisdag..

Pluggade även igår kväll till 00:00. Har också sovit jätte dåligt i natt igen.. Och Maja, vår katt, har överskottsenergi och är vaken halva nätterna. Och hon lyckades ta sig in i garderoben inne i bebisrummet och riva runt lite där inne. Mycket trevligt !

Slängde in mattorna i tvättmaskinen, dom som Maja bajsade på förra natten. Även det mycket trevligt. Sen eldade jag förfullt och tittade ut på den vita vackra vintervärden, super mysigt !
Sen kom Helen och Jocke för att hämta en bok, de hjälpte mig att sopa av bron, köra upp infarten och hämtade ved åt mig. Super gullig är dom och jätte tack för de !

Sedan skyndade jag in till Bollnäs, väldigt halkigt. Köpte en korv med mamma och mormor. Sedan letade vi tyg till bebiskorgen som vi ska sy om. Hittade ett som blir kanon, ska fixa små detaljerna sen när vi vet vad den lille är för någon, alltså om det är en pojke (som jag tror) eller en flicka.

När vi kom hem hittade jag en spypöl i hallen, och vi förstod genast att det var våran lilla Judith som brukar ha krånglig mage. Mamma och jag ställde oss för att torka och mormor skulle gå ut med Judith och Molly då hittade vi blodpölen, och sedan ännu en under julgranen.
Vi ringde veterinären och dom ville att vi skulle komma in med henne, eftersom hon är gammal och haft problem förut.
Så mamma har nu åkt, så jag hämtade min syster och ska snart skjutsa tillbaka henne till Driver, sedan ska jag hem och laga lax och potatis tills familjen kommer hem.

Ikväll ska jag nog inte plugga så hårt, har gjort de två kvällar nu.. Så less.
Blir nog lite tv och mys med Maja. Sen kanske familjen tittar in, det vore mysigt. :)

Min svärfar Tord ringde nu och berättade att han skottat upp infarten till huset och vedboden, så det är toppen ! Super tack.
Men det fortsätter och snöa, hihi. Så får se hur det ser ut imorn. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar